חדשות היום

בתגובה לפיגוע: בן גביר הודיע על חומת מגן 2

המשטרה תגברה את הסיורים בשכונות התפר, השר בן גביר הודיע על מבצע חומת מגן 2, ונתניהו הנחה להרוס את בית המחבל. אלו התגובות לפיגוע הרצחני בערב שבת

(צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

בסמוך לכניסת השבת נודע כי המחבל שביצע את הפיגוע הדריסה בצומת רמות בו נרצחו שלושה ונפצעו  חמישה הוא חוסיין קראקע בן ה-31 ששוחרר מבית חולים פסיכיאטרי.

ראש הממשלה נתניהו הורה עוד ביום שישי, מיד לאחר הפיגוע, לאטום ולהרוס את בית המחבל, אלא שאז התברר שהבית בו הוא מתגורר בשכונת עיסאוויה כלל אינו בבעלותו. במהלך השבת עצרה המשטרה עשרה מבני משפחתו של המחבל, כולל הבעלים של הבית בו הוא מתגורר. מתוכם נותרו ארבעה עצורים והיתר שוחררו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים לאחר מכן ישיבת הערכת מצב במטה מחוז ירושלים, בה הוא הנחה את המשטרה "להיערך ולהכין תוכנית למבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים, החל מראשון הקרוב". יודגש כי ההחלטה טרם אושרה על ידי ראש הממשלה ואף לא על ידי שר הביטחון. במקביל תגברה המשטרה את הסיורים באזור צומת רמות, בו התרחש הפיגוע, וכן בשכונות הסמוכות לשכונות ערביות.

נזכיר כי הן הפיגוע שהתרחש בשכונת רמות והן הפיגוע שהתרחש בשכונת נווה יעקב לפני שבועיים, היו סמוכים מאוד לאזור מזרח ירושלים המצוי בריבונות ישראלית ומתגוררים בו אזרחים ישראלים רבים, מה שמקשה מאוד על גורמי הביטחון להפעיל תכנית כמו שמתכנן בן גביר בעיר.

תגיות:פיגועצומת רמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה