חדשות בארץ

בן גביר זימן את מפקד מחוז ירושלים לבירור: "המשטרה איבדה שליטה לחבורת אנרכיסטים"

במהלך הפגנת מחאה בירושלים נגד הרפורמה המשפטית, המפגינים הבעירו צמיגים וחסמו את ציר הרכבת הקלה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, זימן את מפקד המחוז לשיחת בירור

בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, זימן הערב (חמישי) את מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, לשיחת בירור, וזאת לדבריו בעקבות "אובדן השליטה של המשטרה בעיר הבירה לחבורת אנרכיסטים".

מוקדם יותר הפגינו מאות פעילי שמאל נגד הרפורמה המשפטית, סמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים. חלק מהמפגינים הבעירו צמיגים ונשאו לפידים בידיהם, והתעמתו עם פעילי ימין. בהמשך צעדו המפגינים לעבר מרכז העיר, וחסמו את ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו. שני מפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר.

מהמשטרה נמסר כי היא פעלה "לאפשר את חופש המחאה והביטוי למאות מפגינים שהגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט. במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות".

"בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו".

"לצערנו אותם מפרי סדר לא נשמעו להוראות השוטרים במקום, שפעלו להדיפתם ולהפסקת החסימות שבוצעו תוך הפרת הסדר ובניגוד לחוק. עד כה שניים נעצרו על ידי השוטרים בחשד להפרת הסדר".

מלשכתו של בן גביר נמסר כי "על רקע הצפי להפגנות אלימות מול הכנסת ביום שני הקרוב, השר לביטחון לאומי הזמין את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור הערב כדי להבין מדוע ניתנה הנחייה שלא לאכוף את החוק הערב בירושלים".

בן גביר הוסיף: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה – כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

בעקבות ההודעה שהוציאה לשכתו של בן גביר, נמסר מדוברות המשטרה כי המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי "מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג'מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. כמו כן, המפכ"ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

תגיות:הפגנהמשטרת ישראלירושליםאיתמר בן גבירהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה