חדשות בעולם

יותר מ-16 אלף הרוגים בטורקיה ובסוריה: "עובדים 12 שעות על אישה אחת"

מספר הנספים ברעידת האדמה הקטלנית בטורקיה ובסוריה הגיע ליותר מ-16 אלף בני אדם: "גם המחלצים נלכדו"

  • י"ח שבט התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)
אא

אסון בלתי נתפס: מניין ההרוגים ברעידת האדמה הקשה בטורקיה ובסוריה הגיע הלילה (חמישי) ליותר מ-16 אלף בני אדם. בטורקיה נהרגו לפחות 12,873 בני אדם. בסוריה עומד מספר הקורבנות על 2,992: באזורים שנמצאים בשליטת הממשלה הסורית נהרגו 1,262 איש, ובשטחים שבהם מחזיקים המורדים 1,730. ההערכה היא כי בין הריסות הבניינים יש לכל הפחות עוד מאות הרוגים. ככל שחולפות השעות הסיכויים למצוא ניצולים בין ההריסות הולכים ופוחתים.

אל"מ במילואים גולן ואך, מפקד משלחת הסיוע הישראלית לדרום טורקיה, סיפר אמש ל'כאן 11' על מאמצי החילוץ. לדבריו, המשלחת חילצה עד כה 4 בני אדם בחיים מבין ההריסות, וכעת מתמקדים המאמצים בחילוצם של 2 נוספים. "על אישה אחת אנחנו עובדים כבר 12 שעות, את בעלה חילצנו לפני שש-שבע שעות", סיפר אל"מ ואך. "האישה תקועה עדיין עמוק בפנים ואני מלא אמונה שנוציא אותה בחיים. יש עוד נער שעדיין לא הגענו אליו ואני מאמין שנוציא אותם החוצה".

אל"מ ואך הוסיף עוד: "הלכודים שמצאנו בהתחלה היו במצב גופני טוב יותר. אלה שעכשיו חלשים יותר. הקור גם משפיע, הזמן לא עושה טוב וגם לא הקור".

"ראיתי זירות חמורות מאלה בהאיטי ב-2010, שם באמת נהרגו רבע מיליון איש", הוסיף ואך, "אבל המאפיינים של האסון הזה, הוא באמת מהחמורים שידע העולם בשנים האחרונות. כולל רעידות משנה ורבי קומות שקרסו כמו קלפים. לכן כמות האנשים שנמצאת בכל מבנה - זה חריג. מבנה רב-קומות זה מיקרו-קוסמוס. 9 קומות זה עשרות משפחות. פה יש יותר מ-120 בניינים שקרסו בצורה הזאת".

לדבריו של מפקד המשלחת, "אנחנו סורקים מבנים גם אם הסיכויים נמוכים. בהאיטי מצאנו לכודים בחיים גם בחלוף 100 שעות. בין ההריסות לא קר ללכודים כמו שבחוץ קר".

אמש נחתה בטורקיה גם משלחת הסיוע הרפואי של צה"ל, שתקים בית חולים שדה במוקד הרעש ובסמוך למשלחת החילוץ הישראלית בעיר קרמאנמרש. המשלחת כוללת 15 מטוסי חיל האוויר שהטיסו מאות טונות של ציוד וכ-230 אנשי צוות, בהם רופאים, אחים, פרמדיקים ועוד. משלחת הסיוע הרפואי תתמקד בהענקת טיפול רפואי ותסייע לכוחות פיקוד העורף באיתור נעדרים ובחילוצם. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לסייע בשם מדינת ישראל בכל אסון אליו יידרש ויתרום מניסיונו ויכולותיו ברחבי העולם".

למה יש רעידות אדמה, והאם התופעה הטבעית הזאת קשורה לנבואות של אחרית הימים? הרב זמיר כהן משיב:

 

תגיות:טורקיהרעידת אדמהניצולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה