חדשות בארץ

השלב הראשון ברפורמה המשפטית יעלה להצבעה ביום שני. באופוזיציה זועמים

חלקים ראשונים מהרפורמה המשפטית יועלו להצבעה במליאת הכנסת כבר ביום שני הקרוב

  • י"ז שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הקואליציה מעוניינת לקדם במהירות את הרפורמה המשפטית, ולהעלות להצבעה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת חלקים ראשונים מן הרפורמה כבר ביום שני הקרוב.

הלילה (רביעי) פרסמה ועדת החוקה את הצעת "חוק יסוד: השפיטה", שיעלה במהלך היום להצבעה בדיון.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, כתב לחברי הוועדה: "אבקש מחברי הוועדה לתמוך בנוסחים של חוק- יסוד: השפיטה וחוק בתי המשפט הכוללים את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ואת הקביעה המפורשת בדבר חוסר שפיטות תוקפם של חוקי-יסוד.

"בדיון מחר יתאפשר לחברי הוועדה, ככל שיחפצו, להתייחס לסוגיית חוסר שפיטות חוקי- יסוד, וכפי שפרסמתי מוקדם יותר השבוע ייתכנו הצבעות על הנוסח מחר וביום שני לאישור כנוסח הצעת חוק מטעם הוועדה לקריאה ראשונה", לשון רוטמן.

באופוזיציה זעמו על הנחפזות, ודרשו זמן נוסף לדיונים בנושא. ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו מחתה על הודעתה של ועדת חוקה: "אין מצב לקיים הצבעה לקריאה ראשונה כי לא מיצינו את הליכי הדיון בוועדה. כל זה נובע מרצון עז להכשיר את חוק דרעי וזה הסיפור האמיתי. החיפזון מהשטן .האופוזיציה לא תיתן להם לעשות צחוק מהכנסת ומהציבור הישראלי".

על פי הצעת החוק, שתועלה כאמור להצבעה ביום שני הקרוב, הוועדה למינוי שופטים תכלול 9 חברים ובהם: 3 שופטים (נשיא בית המשפט העליון ושניים נוספים מטעם שר המשפטים ובאישור נשיא העליון), 3 חברי ממשלה (שר המשפטים ושני שרים נוספים) ו-3 חברי כנסת (יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מהקואליציה וח"כ מהאופוזיציה).

בנוסף, עבור בחירת שופט יצטרך להתגבש רוב בוועדה. באופן זה יהיה לקואליציה רוב אוטומטי, משום שהיא מרכיבה את מרבית חברי הוועדה.

תגיות:הצבעההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה