חדשות כלכלה

אלו תעריפי התחב"צ החדשים: הנחות לפריפריה, חינם לאזרחים ותיקים

שרת התחבורה מירי רגב ביטלה את רפורמת התחבורה של מרב מיכאלי, והחזירה את ההנחות המשמעותיות לתושבי הפריפריה. קבלו את כל הפרטים

  • ט"ז שבט התשפ"ג
(צילומים: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילומים: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הודיעה היום (שלישי) במשרד התחבורה בירושלים על מתווה חדש בתחבורה הציבורית, ועל ביטול הרפורמה של השרה הקודמת מרב מיכאלי.  

"זה לא סוד שהתנגדתי מהיום הראשון לאותה רפורמה כושלת שהציגה קודמתי", אמרה רגב בפתח דבריה. "היא הכול חוץ מ'דרך שווה'. זו רפורמה לא שוויונית, שמסתכלת על הכול דרך החור של הגרוש. נדאג שהתחבורה הציבורית תהיה זמינה לכל אזרחי ישראל".

רגב הדגישה כי לשינויים שתציג יש 2 מטרות עיקריות: לעודד כמה שיותר מאזרחי המדינה לנסוע בתחבורה הציבורית, ולהוריד את יוקר המחייה.

שרה התחבורה הודיעה כי במסגרת הרפורמה החדשה תינתן הנחה של 33% בתעריפים לבני 18 עד 26. כן הכריזה השרה על הנחה של 50% ברכישת ערך צבור לתושבי יישובים 1-5 ברמה הפריפריאלית (על פי הלמ"ס), על הנחה של 50% ליישובים באשכול סוציו-אקונומי נמוך (אשכולות 1-2 ברמת הלמ"ס), והוזלת חופשי-חודשי לרכבות ואוטובוסים בנסיעה של מעל 75 קילומטר, מ-610 ל-500 שקלים. חיילים משוחררים יוכלו לנסוע במשך שנה שלמה ללא תשלום לאחר שחרורם מהצבא.

עלותה של התוכנית, שטרם נכנסה לתוקף, תהיה בהיקף כולל של 740 מיליון שקלים. "אני רואה במשרד האוצר שותפים מלאים לרפורמה הזאת, שתחסוך מיליארדים למשק. מי שרוצה לעודד תחבורה ציבורית צריך לשלם כסף", אמרה רגב. "כשאתם חושבים על שני מיליארד שקל של עלות התוכנית, מול 35 מיליארד עלות הפקקים למשק, ברור מה צריך לעשות. לפי מחקרים שנעשו, עד 2030 עלות הפקקים תגיע ל-70 מיליארד שקל בשנה".

תגיות:תחבורה ציבוריתמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה