חדשות בארץ

הרצוג שוחח עם ארדואן: "מאוחדים ברצוננו לסייע לטורקיה ככל שיידרש"

בעקבות רעידת האדמה בטורקיה, שוחח הנשיא יצחק הרצוג עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן והביע את תנחומיו. משלחת של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ תמריא למוקד ההרס בטורקיה

הרצוג וארדואן, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)הרצוג וארדואן, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

(עודכן: 19:50)

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (שני) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וביקש לחזק אותו ואת העם הטורקי בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה והאזור במהלך הלילה.

מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה העביר תנחומיו בשם העם בישראל לנשיא הטורקי ולעם בטורקיה, וציין כי בהנחיית ראש הממשלה והגורמים המוסמכים תצא כבר הלילה משלחת חילוץ והצלה גדולה ומצוידת היטב מטעם מדינת ישראל למוקד האסון. עוד הוסיף כי באירוע בו השתתף היום, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וראש האופוזיציה לפיד ואלו סיכמו כי אנו בישראל מאוחדים ברצון שלנו לסייע לטורקיה ככל שיידרש".

ארדואן הודה להרצוג על דברי התנחומים ועל משלחת החילוץ, וכן הביע את הערכתו על עמידתה של ישראל לצידה של טורקיה בשעה קשה זו. הוא עדכן את הנשיא על מימדי האסון, וציין כי זו רעידת האדמה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הרפובליקה הטורקית.

עוד נמסר מבית הנשיא, כי "בסוף דבריו ביקש נשיא טורקיה להביע את תנחומיו העמוקים לעם בישראל על הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים".

מספר ההרוגים ברעידת האדמה בעוצמה 7.8, שהורגשה לפנות בוקר בדרום טורקיה ובסוריה, עלה ל-2,609, מהם 1,651 בטורקיה. בסביבות השעה 12:30 הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.5. שתי הרגישות הורגשו גם בשטח ישראל.

בתוך כך, משלחת "ענפי זית" של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ תמריא הערב למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה. המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים, ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

משימת המשלחת, כפי שהגדיר מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא, הינה סיוע מיידי במאמצי החילוץ לטובת הצלת חיים, וזאת באמצעות מיפוי מהיר של אתרי ההרס. במקביל נערכת המשלחת למתן סיוע רפואי למחולצים.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך, והיא כוללת כ-150 בעלי תפקידים במילואים ובסדיר. בנוסף לכך, יצטרפו כוחות כבאות והצלה למשלחת. בצה"ל ציינו כי "חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך ובהינתן הנחיית שר הביטחון".

תגיות:טורקיהיצחק הרצוגרעידת אדמהרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה