חדשות בארץ

נתניהו: ישראל תשלח סיוע הומניטרי לטורקיה וסוריה

שתי משלחות סיוע יצאו הלילה מישראל לטורקיה. ציוד הומניטרי יועבר גם לסוריה, בעקבות בקשה לסיוע שהגיעה מגורמים רוסיים. מספר הנספים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה עלה ליותר מ-1,800

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:45)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני), כי ישראל תשלח סיוע לטורקיה וסוריה בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו בהן.

"ביממה האחרונה פקדו את האזור שלנו שתי רעידות אדמה חזקות, מספר הנספים הולך וגדל", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "הנחיתי את ראש המל"ל צחי הנגבי לרענן את הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט בהם, וביקשתי רענון של פקודות פיקוד העורף לאזרחים. אני מבקש מכל האזרחים למלא אחר ההוראות".

נתניהו ציין כי ביממה האחרונה התקבלה פנייה מממשלת טורקיה לסיוע: "נוציא משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית. קיבלנו גם פנייה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטרי לסוריה ואני אישרתי את זה. אני מניח שזה יתבצע בזמן הקרוב".

שתי טיסות, עם גורמי סיוע שונים וציוד הומניטרי, צפויות לצאת הלילה לטורקיה. בכאן חדשות דווח, כי ישראל תעביר לסוריה שמיכות, אוהלים ותרופות. לדברי גורם מדיני בכיר, אם תתקבל בקשה לקליטת פצועים סוריים בשטח ישראל, היא תיענה בחיוב.

שר החוץ אלי כהן מסר: "כולנו משתתפים בצער העם הטורקי בעקבות הטרגדיה שעברו הלילה. שוחחתי מוקדם יותר עם עמיתי, שר החוץ הטורקי, הבעתי את צערי העמוק. אנחנו שולחים היום שתי משלחות מקצועיות מטעם מדינת ישראל עם נציגי משרד החוץ על מנת לעשות הכל כדי לסייע לנפגעים, ישראל מתייצבת היום לצד טורקיה בשעתה הקשה".

מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, הוסיף: "מדובר באירוע דרמטי, לצערנו אנחנו מתורגלים באירועים כאלה. עלינו להיות ערוכים לטפל בכל מי שיזדקק לעזרה. עלינו לפעול מהר ככל הניתן על מנת להציל חיים, הידע של הנציגויות של משרד החוץ בשטח הוא חשוב ביותר להצלחת הטיפול באירוע".

מספר המתים ברעידת האדמה בעוצמה 7.8, שהורגשה לפנות בוקר בדרום טורקיה ובסוריה, עלה ליותר מ-1,800, מהם למעלה מ-1,000 בטורקיה. בסביבות השעה 12:30 הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.5. שתי הרגישות הורגשו גם בשטח ישראל.

תגיות:טורקיהאלי כהןסוריהרעידת אדמהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה