חדשות בארץ

הסערה "ברברה" כבר כאן: רוחות עוצמתיות, גשמים כבדים וסופת שלגים

היכונו למספר ימים של רוחות עוצמתיות ושלג כבד: הסערה "ברברה" הגיעה לישראל, ועימה רוחות עזות וגשמים כבדים

  • ט"ו שבט התשפ"ג
(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

הסערה "ברברה" הגיעה הבוקר (שני) לישראל, והביאה עימה רוחות חזקות מאוד וגשמים רבים. הסערה תחלה בצפון הארץ, שם צפוי לרדת גשם רב. בשעות הבוקר המאוחרות יגיעו הגשמים גם למרכז ולצפון הנגב. מזג האוויר סוער מאוד, ומלווה ברוחות חזקות מאוד עם משבי רוח של עד 80 קמ"ש, וירידה משמעותית בטמפרטורות. תתחולל בחרמון סופת שלגים, שתתפשט בהדרגה גם לפסגות הרי הגליל והגולן. בירושלים לא צפוי שלג בימי הסערה. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח וים המלח.

מחר, יום שלישי, יהיה היום הקר ביותר מאז תחילת החורף. יחד עם הקור ימשיכו הגשמים, וייתכן גם שלג שירד בהרי הצפון בגובה 800 מטר ומעלה, ובפסגות הגולן. הרוחות ייחלשו מעט. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הצפון, המזרח וצפון הנגב. גלי הים צפויים להגיע לגובה של 4-7 מטרים. 

ביום רביעי ימשיך להיות קר – והגשמים יימשכו בבוקר עד שעות אחר הצהריים, כאשר הסערה תעזוב.

ביום חמישי צפוי להיות קר, אבל לא גשום.

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר הודיע כי חברת החשמל תפעל במתכונת חירום. במסגרת מערך החירום, כל המשאבים של חברת החשמל מתועלים לתת מענה לתקלות ומפגעים ברשת, לצורך אספקת חשמל סדירה. בחברת החשמל הדגישו כי אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל לנוכח התחזית למזג האוויר הסוער, וקראו לציבור לדווח מיידית במקרים בהם חוטי חשמל כתוצאה מהרוחות העזות.

ברשות הטבע והגנים הזהירו, כי קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום והצפות באזורים המועדים לצד שלג בפסגות הגבוהות ולכן, חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. גם חל איסור להתקרב לשפעת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה ובנוסף, חל איסור על ירידה משבילים מסומנים.

הסערה, שכונתה בשם "ברברה" הותירה מאחוריה את יוון מושלגת. באזורים הצפוניים של המדינה נרשם שלג כבד, שהוביל לסגירת כבישים. שירותי הכבאות ביוון קראו לאזרחים להימנע מיציאה מהבית, אלא לטובת יציאות הכרחיות. כן נאסרה תנועת אוניות מנמלים שונים, ובתי ספר רבים במדינה נסגרו.

 
תגיות:מזג אווירסערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה