חדשות בארץ

בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד

בג"ץ דחה את עתירת משפחתו של המחבל שרצח את רונן חנניה הי"ד ופצע קשה את עופר אוחנה בפיגוע בחברון לפני ארבעה חודשים. עו"ד חיים בלייכר: "מקווים שהממשלה תיתן לצה"ל כלים יותר חזקים על מנת למנוע את הטרור"

  • י"ד שבט התשפ"ג
רונן חנניה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)רונן חנניה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

בג"ץ דחה היום (ראשון) את עתירת משפחתו של המחבל מוחמד ג'עברי שלא להרוס את ביתו. ג'עברי רצח את רונן חנניה הי"ד ופצע קשה את עופר אוחנה בפיגוע בחברון לפני ארבעה חודשים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחות חנניה ואוחנה, מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "בית המחבל כולו היה צריך להיהרס מזמן, אין ספק כי המאבק בטרור מצריך תגובות קשות ומהירות להגברת ההרתעה - הריסת בתי מחבלים מיידית וגירוש משפחות המחבלים. פעם אחר פעם מוכח כי המחבלים לא פועלים בחלל ריק אלא בתמיכת סביבתם הקרובה ומשפחותיהם, ועל כן יש לפעול כנגדם. אנו מקווים שהממשלה תיתן לצה"ל כלים יותר חזקים על מנת למנוע את הטרור".

במהלך הדיונים בבג"ץ קרא אוחנה להרוס את ביתו של המחבל ובכך לחזק את ההרתעה: "מדובר במשפחת מחבלים, עם דם על הידיים, משפחה חמאסניקית, טרוריסטים. זה לא הפיגוע הראשון שיוצא מהמשפחה הזאת, אחיו של המחבל רצח את רינה דידובסקי הי"ד ואת אליהו בן עמי הי"ד, הוא נעצר ושוחרר בעסקת שליט. בתור חובש טיפלתי אז ברינה ולצערי היא נפטרה לנו בידיים, אליהו נפטר מאוחר יותר בדרך לבית החולים".

אוחנה הוסיף כי "המחבל היה מפוקס מאד, ידע בדיוק מה הוא עושה, הוא רצח את רונן חנניה הי"ד, הלך וחזר לאחר זמן מתוך מטרה לרצוח את כוחות הרפואה והחילוץ. זה פיגוע חמור וקשה. ההרתעה חשובה, חייבים לתת לצה"ל להרוס את בית המחבל, למשפחה הזאת אסור שיהיה בית. חייבים לתת לצה"ל לנצח את הטרור, לתת לו את הכלים לפעול כנגד המרצחים".

בפיגוע, שאירע באוקטובר 2022, רצח המחבל ביריות את רונן חנניה הי"ד ופצע את בנו באורח קל. עופר אוחנה, חובש מד"א, הגיע מיד עם איש ביטחון לזירה. המחבל ירה לעברם, ופצע את אוחנה באורח קשה ואת איש הביטחון באורח קל.

תגיות:הריסת בתי מחבליםבג"ץרונן חנניה הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה