חדשות בעולם

האיחוד האירופי יעניק לאוקראינה 30 מיליון נורות LED

מיליוני תושבים באוקראינה עוברים את ימי החורף הקשים ללא אור וחשמל, בעקבות התקפותיה של רוסיה על מתקני אנרגיה. האיחוד האירופי בתגובה שולח מיליוני נורו LED חסכוניות באנרגיה

  • י"ד שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האיחוד האירופי מממן מיליוני נורות LED לאוקראינה, כדי לסייע לה להתמודד עם המחסור בחשמל שנגרם מההפצצות הרוסיות. יותר מ-750 אלף נורות רגילות כבר הוחלפו, ומיליוני נורות LED חסכוניות באנרגיה יישלחו בשבוע הקרוב לרחבי אוקראינה. על הפרויקט הכריז בחודש דצמבר האיחוד האירופי, ואז הוא הודיע כי ירכוש עבור אוקראינה 30 מיליון נורות LED, בשווי מצטבר של 35 מיליון דולר.

במסגרת הפרויקט מוזמנים תושבי אוקראינה להגיע למשרדי הדואר ולהחליף חמש נורות רגילות בחמש נורות LED.

באמצעות פרויקט החלפת הנורות, שיצא לדרך ביום שני שעבר, מקווה ממשלת אוקראינה להפחית בחודשים הקרובים ב-25% את גירעון האנרגיה שנגרם מההפצצות. "אוקראינה נלחמת בחזיתות הצבאית והכלכלית – וגם בחזית האנרגיה. זהו צעד חשוב להפחתת העומס על מערכת החשמל האוקראינית", הסבירה שרת הכלכלה האוקראינית יוליה סבירידנקו.

בחודשים האחרונים החל צבא רוסיה להפציץ תשתיות אנרגיות ברחבי אוקראינה, ובאופן זה הוא גורם שיבושים קשים בהספקת החשמל לבתים ומוסדות ברחבי המדינה. לטענת אוקראינה, צבא פוטין תוקף מתקני חשמל אזרחיים כדי להקשות על אזרחי אוקראינה להתמודד בחודשי החורף הקשים בלי חימום ואור, ובכך לשבור את רוחם כדי לנצחם.

באוקראינה מציינים כי כ-40% ממערכת החשמל האוקראינית כבר ניזוקה בהפצצות הרוסיות, ונוסף לכך מספר תחנות כוח אוקראיניות שוכנות בשטחים שבהם שולט כעת צבא רוסיה.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה