חדשות בעולם

חיל האוויר האמריקני הפיל את בלון הריגול הסיני: "היעד הושג"

לאחר 4 ימים, בהם שוטט הבלון הסיני בשמי ארה"ב - כאשר הגיע לאוקיינוס האטלנטי, הוא הופצץ ושרידיו נאספו בידי הצבא האמריקני

  • י"ד שבט התשפ"ג
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: שאטרסטוק)נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: שאטרסטוק)
אא

חיל האוויר האמריקני הפיל בסוף השבוע האחרון את בלון הריגול הסיני, שריחף במשך 4 ימים בשמי המדינה. הפלתו של הבלון שודרה בשידור חי ברשתות הטלוויזיה האמריקניות, והיא התבצעה רק לאחר שהבלון חלף בשמי דרום קרוליינה והגיע לאוקיינוס האטלנטי. של חיל הים האמריקני אספו את שרידי הבלון כדי לבחון אותם, ולהוכיח את טענותיה של ארה"ב בכך שמדובר בבלון ריגול ששוגר מסין.

לאחר הפלתו של הבלון הכריז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי היעד הושג והודה לאנשי חיל האוויר.

משרד החוץ הסיני הגיב להפלת הבלון, ומסר כי "וושינגטון הגיבה באופן מוגזם", וכי הוא "שומר את הזכות להגיב על הפלת הבלון".

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי הודיע הפנטגון כי המודיעין האמריקני זיהה בלון ריגול סיני בגודל של כשלושה אוטובוסים, שחדר לארה"ב לפחות יומיים לפני כן דרך אלסקה. סין הודתה כי הבלון שייך לה והתנצלה על כך שחדר למרחב האווירי של ארה"ב. לטענת סין, לא מדובר בכלי ריגול אלא באמצעי אזרחי למעקב אחרי מזג האוויר. מנגד, המודיעין האמריקני טען מנגד כי זיהה בבלון יכולות ניווט משמעותיות.

הבלון הסיני נצפה בקנזס ובמיזורי, ולאחר מספר ימים בשמי דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. הבלון התמקד באתרים רגישים, כמו בסיס חיל האוויר במונטנה, שם ככל הנראה ממוקם אחד ממתקני שיגור הטילים הגרעיניים של ארה"ב. עם זאת, בממשל טענו שהבלון לא היווה סיכון ביטחוני ויכולתו לאסוף מודיעין מוגבלת מאוד.

הממשלה האמריקנית המתינה שהבלון יגיע לאוקיינוס האטלנטי, ואז הפילה אותו. אמנם הנשיא ביידן רצה לפוצץ את הבלון באופן מיידי, אך ראשי מערכת הביטחון טענו כי מדובר בסכנה גדולה עבור האזרחים. לדבריהם, הבלון נושא מערך חיישנים שמשקלו יותר מ-450 קילוגרמים, והוא גדול דיו ועף בגובה רב מספיק כדי ששרידיו יתפזרו ויתרסקו על שטח באורך של קילומטרים רבים, מבלי שאפשר יהיה לחזות היכן.

תגיות:סיןארה"בבלון ריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה