חדשות בארץ

שביתה בתיכונים: כחצי מיליון תלמידים בבית

ארגון המורים החליט להשבית את הלימודים בתיכונים, זאת כמחאה על התנהלות המו"מ בנוגע לשכר המורים

  • י"ד שבט התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הלימודים בכיתות י'-י"ב התבטלו, וכחצי מיליון תלמידים לא ילמדו היום (ראשון) בתיכונים. על השביתה בת היום האחד הכריז בסוף השבוע ארגון המורים העל-יסודיים, במחאה על הסחבת שלטענתו נוקט משרד האוצר במשא ומתן על הסכם השכר למורים במוסדות העל-יסודיים.

ממשרד החינוך נמסר כי חטיבות הביניים אמורות לפעול כרגיל, ורק המורים לכיתות י' עד י"ב הם שישבתו. מן המשרד נמסר: "בית המשפט קבע כי ליו"ר ארגון המורים רן ארז אין סמכות להשבתה של חטיבות הביניים. משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים".

עוד נמסר ממשרד החינוך כי "שר החינוך יואב קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל-יסודי. בשיחה שהתקיימה מול יו"ר ארגון המורים ביום חמישי הוסכם כי מנכ"ל המשרד יירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר מחר".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז אמר כי המאבק הוא על שכר ראוי למורי העל יסודי, וכי השביתה הינה שביתת אזהרה משום שהאוצר מסרב לטענתו לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים. "אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי למורי העל-יסודי, היעד הוא שכר של 12 אלף שקל למורה מתחיל", אמר. "מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר. לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים על שכר המורים בחינוך העל יסודי הגיעו מים עד נפש".

תגיות:שביתהתיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה