חדשות בארץ

רפורמה דרמטית באגף הרישוי: יאושרו אלפי רישיונות נשק בחודש

בן גביר בשורת החלטות לרפורמה מהפכנית באגף רישוי כלי יריה: הגדלה משמעותית של כוח האדם והרחבה של שעות וימי הפעילות על מנת לקצר את רשימת ההמתנה

  • י"א שבט התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

6 ימים לאחר הפיגוע הרצחני בנווה יעקב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבל שורת החלטות לרפורמה דרמטית באגף רישוי כלי יריה. הרפורמה תאפשר אישור של אלפי רישיונות נשק בחודש.

למעלה מ-17,000 בקשות לרישוי נשק, שהוגשו בשנה האחרונה, עדיין נמצאות בטיפול של האגף. היעד במשרד לביטחון לאומי הוא לקדם במהירות את תורם של הממתינים לרישוי, ולבצע לפחות בין 5,000 ל-8,000 ראיונות בחודש.

על מנת לשפר את יעילות האגף, החליט בן גביר להגדיל משמעותית של כוח האדם באגף, כמעט פי שניים מכוח האדם הקיים, להרחיב את שעות וימי הפעילות, ולהכפיל את מספר הראיונות בכל שעה.

עוד הוחלט לבטל את חובת הראיון לאנשי כוחות הביטחון, למי שהוא קצין בצבא, איש משטרה, שב"ס, כבאות, שב"כ, מוסד ומג"ב. באופן זה מחלקת הראיונות תפעל ביתר יעילות, תחסוך זמן ועומס רב, וההליך יתקצר משמעותית.

בן גביר, שנפגש אתמול עם עובדי אגף רישוי כלי יריה במשרדו, מסר: ''אני שמח מאוד שבאגף לכלי יריה נרתמים למאמץ למען האפשרות שאזרחי ישראל יגנו על עצמם. שני אירועים שהיו בסוף השבוע הוכיחו את ההבדל בין אירוע בנווה יעקב בו לא היה אזרח עם נשק, ולצערנו הרב 7 יהודים קדושים נטבחו, לבין האירוע בעיר דוד שלשמחתנו הרבה אזרח ירה בנשקו האישי ונטרל במהירות את המחבל.

''זו דוגמא מצוינת לנחיצות והחשיבות הרבה באזרחים נושאי נשק ועלינו מוטלת החובה למהר את ההליך ולקצר דרמטית את הבירוקרטיה, בשביל הילדים שלנו, בשביל החיים של כולנו'', לשון בן גביר.

תגיות:איתמר בן גביררישיונות נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה