חדשות בארץ

רוטמן נגד חיות: "את התרגיל הזה אזרחי ישראל מכירים"

יו"ר ועדת החוקה מתח ביקורת נוקבת על נשיאת בית המשפט העליון, בעקבות הפרסום לפיו התנתה את הסכמתה להידברות על הרפורמה המשפטית בהקפאה מיידית של הליכי החקיקה: "העם נתן מנדט ברור לתיקון מערכת המשפט, והמקום לדבר על כך הוא בכנסת"

רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)רוטמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, וזאת בעקבות הדיווח לפיו דרשה להקפיא את הליכי החקיקה של הרפורמה המשפטית כתנאי לכניסתה להידברות בסוגיה. 

"הדיון שמתנהל כאן בוועדה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית, ומי שמבקש לעצור אותו כתנאי מקדים להידברות – לא באמת רוצה הידברות", אמר רוטמן בפתח ישיבת הוועדה. "הניסיון להתערב בהליכי חקיקה על ידי נשיאת בית המשפט העליון ולעצור אותם כתנאי להידברות על הרפורמה המשפטית מהווה פגיעה חמורה בהפרדת הרשויות. בלי קשר לעמדה פוליטית, הכנסת כולה, קואליציה ואופוזיציה, הייתה צריכה להגיד שזה מעשה שלא ייעשה".

"במשך שנים רבות עלו הצעות לשינויים ולרפורמות במערכת המשפט, והתגובה לכולם מצד מבית המשפט העליון הייתה זהה – אין על מה לדבר, לא צריך לעשות שום שינוי. 'מי שמרים ידו על בית המשפט אני אגדע את ידו' – ציטוט של שופט בדימוס. 'את הג'וק הזה צריך להרוג כשהוא קטן', אמר ברק".

"את התרגיל הזה אזרחי ישראל מכירים", הוסיף רוטמן. "העם נתן מנדט ברור לתיקון מערכת המשפט והמקום לדבר על כך הוא בכנסת. למרות כל ההתנהלות הזאת, נשיאת בית המשפט העליון הוזמנה לוועדה. מתי שתרצה – נפנה לה את כל הזמן שבעולם ונקשיב לה ברוב קשב. הדרישה שלה לעצור את דיוני הוועדה אין לה מקום במדינה דמוקרטית, ואני קורא לה לחזור בה ולהגיע לדיוני הוועדה".

אמש דווח בחדשות 13, כי ניסיונותיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לתווך בין חיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין נקלעו למבוי סתום. על פי הדיווח, חיות התנתה את הסכמתה להידברות בהקפאה מיידית של הליכי החקיקה לקידום הרפורמה המשפטית, אך נתניהו ולוין סירבו.

תגיות:שמחה רוטמןאסתר חיותהרפורמה המשפטיתועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה