חדשות בעולם

ניקי היילי תודיע על ריצה לנשיאות ארה"ב

שגרירתו של טראמפ לשעבר באו"ם ניקי היילי צפויה להשיק את הקמפיין שלה למועמדות הרפובליקנית לנשיאות 2024

  • י' שבט התשפ"ג
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

התקשורת האמריקנית דיווחה הלילה (רביעי) כי מושלת דרום קרוליינה לשעבר ניקי היילי, שכיהנה בעבר כשגרירת ארה"ב באו"ם תחת הנשיא טראמפ, תכריז בעוד שבועיים על ריצה לנשיאות בבחירות 2024. על פי הדיווח, היילי תעשה זאת ב-14 בפברואר בכנס בעיר צ'רלסטון שבמדינת הבית שלה דרום קרוליינה.

במידה ואכן היילי תכריז על ריצה לנשיאות ארה"ב, היא תתמודד בכך מול הבוס שלה לשעבר דונלד טראמפ, שהכריז על ריצה נוספת לתפקיד בנובמבר אשתקד.

נוסף להיילי, שוקלים להתמודד מול טראמפ בכירים רפובליקנים נוספים, כאשר היריב הראשי שיהיה לטראמפ על המועמדות הוא מושל פלורידה רון דסנטיס, שטרם הכריז על מועמדותו. גם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס הוזכר כמועמד אפשרי במרוץ.

לפני מספר ימים העניקה היילי ראיון ל"פוקס ניוז", ובמהלכו רמזה על כוונתה להתמודד בפריימריז הרפובליקניים. "כאשר מסתכלים על המרוץ לנשיאות, צריך להסתכל על שני דברים: האם הסיטואציה דוחפת להנהגה חדשה? והאם האדם הספציפי יכול להיות המנהיג החדש הזה? כן, אנחנו צריכים כיוון חדש. והאם אני יכולה להיות המנהיגה הזאת? כן, אני חושבת שאני יכולה להיות המנהיגה הזאת", אמרה.

ניקי היילי היא בת 51 ואם לשניים, נולדה בדרום קרוליינה למהגרים סיקים מהודו. את דרכה הפוליטית החלה כמחוקקת בפרלמנט המקומי של דרום קרוליינה, וב-2010 נבחרה למושלת המדינה. ב-2017 מונתה על ידי הנשיא דאז טראמפ לשגרירה באו"ם, תפקיד שבו הגנה נחרצות על ישראל במוסדות הבינלאומיים וזכתה בשל כך לאהדה רבה בארץ.

תגיות:ניקי היילינשיאות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה