מוזיקה יהודית

שיר חדש לזכרה של אסתר פולארד: "ראה בטוב"

השיר החדש, שחובר על ידי תהילה שטיינר ומבוצע על ידי אבי פודולינסקי, מבוסס על מילים של אסתר פולארד ז"ל ועל סיפור מרגש שסיפר יהונתן בימי השבעה על פטירתה: "יש נשמה, יש שמיים, יש גאולה"

אא

במסגרת קמפיין "הילדים של פולארד" עליו הכריז יהונתן פולארד לעילוי נשמתה ולהנצחתה של רעייתו אסתר ז"ל, מפרסמת היוצרת תהילה שטיינר שיר מרגש לזכרה המבוסס על דברים שסיפר עליה יהונתן במהלך השבעה על פטירתה.

"בשבעה על אסתר הגיעו המונים. כל כמה דקות הכריזו: נא לפנות את המקום לטובת אחרים שרוצים להיכנס. אך למרות שביקשו וגם התקרבה השבת, לא יכלתי לעזוב", מספרת שטיינר, תושבת ירושלים העוסקת בחינוך ובמוזיקה. "התרגשתי לראות בעיניים שלי את יהונתן - שהתפללנו ודאגנו לו, שיצאנו להפגין עבורו בשדה התעופה ומול המלון ששרת החוץ האמריקאית ישנה בו. והנה הוא בחסדי ה' כאן, אחרי כל כך הרבה שנים. מדבר בשטף, בוכה ומתחזק, מספר על אישה מופלאה שלא הכרתי, ועל משפטי חוכמה נדירים שהיו עבורה דרך חיים - ועבורו קרש הצלה שעזר לו להתהלך זקוף ולשרוד את הסבל".

"לא הבנתי כל מילה, אבל מה שיהונתן ציטט מפיה נחרט לי: יש נשמה, יש שמיים, יש גאולה. הלחן נולד באוטו בדרך חזרה, ואחריו הגיעו ימים של רצון להכיר את האשה הגדולה הזו. קראתי, צפיתי, וכתבתי. הרגשתי שהיא קוראת לנו להתעלות, לראות רחוק יותר".

שטיינר מספרת כי המשפחה והוועד למען פולארד עודדו אותה לקחת את השיר קדימה: "ב"ה מצאתי שותפים מוכשרים (אבי פודולינסקי על השירה ועמית בן עטר על הנגינה וההקלטה) שהפכו את זה מסקיצה לשיר מרגש.

בשבוע שעבר, בפתיחת הקמפיין להקמת מרכז חינוכי לזכרה של אסתר, יהונתן סיפר את הסיפור הבא שריגש אותי מאוד:

קצת לפני שנפטרה, יהונתן הוזמן על ידי הצבא להגיע לגבול לבנון. אסתר היתה מאוד חולה, ובכל זאת התעקשה לבוא גם. כשהם היו בתצפית על גבול סוריה ולבנון, אסתר שאלה את יהונתן בפני החיילים: מה אתה רואה?

ענה לה יהונתן: אני רואה את החיזבאללה (היו דגלים בכל מקום).

אסתר: תסתכל הלאה, מה אתה רואה?

יהונתן: עוד חיזבאללה.

אסתר: לא. תסתכל דרך הלב, ותנסה לראות הכי רחוק שאתה יכול. מה אתה רואה?

יהונתן לא ידע מה לענות, ואסתר אמרה: מה שאתה רואה, זו ארץ הצבי. אני לא אהיה כאן כדי לראות את זה, אבל בעזרת השם אתה כן.

התרגשתי, כי גם כשכתבתי ראיתי את הדימיון בינה לבין משה, שנשא עיניו למקום שרצה מאוד להגיע אליו, וביחד עם הכאב על כך שלא יזכה - הוא העביר הלאה את הלפיד. השיר עליה, אבל הלוואי שניקח משהו מהראייה והדרך שלה לחיים שלנו".

תגיות:יהונתן פולארדמוזיקה יהודיתאסתר פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה