חדשות יהדות

נווה יעקב השכולה | הרב זילברמן נחנק מבכי: "להתחזק בתורה, בתפילה ובחסד"

הרב ישראל יצחק זילברמן מירר בבכי כשדיבר על הפיגוע: "לא נבראו ברקים ורעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב. הפחד שהמטורף הזה הכניס במקום לא יאומן"

  • ט' שבט התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שכונת נווה יעקב מתקשה להתאושש לאחר הפיגוע הרצחני שהתרחש בליל שבת האחרון. מודעות האבל זועקות מכל פינה, והתושבים שחוו את רגעי האימה אוספים את פצעיהם.

הרב ישראל יצחק זילברמן התייחס לפיגוע הנורא. "לא נבראו ברקים ורעמים אלא לפשט עקמומיות שבלב. הפחד שהמטורף הזה הכניס במקום לא יאומן. רצח בדם קר 7 בני אדם. אנחנו יודעים שלכל כדור יש כתובת. אנחנו מאמינים שהכל מהקב"ה", אמר הרב בראיון ל'קול חי', כשקולו נחנק מדמעות.

"היום אמרתי לאבא של אשר נתן הי"ד, שידע שעכשיו טוב לבן שלו, הוא במקום הכי טוב ששייך. כתוב שמי שנהרג בגלל שהוא יהודי אין כל מלאך ובריה יכול לעמוד במחיצתו. ברור שטוב לו

"זו טרגדיה, אין מילים. המטורף של 'ידו בכל' גורם לנו להתחזק. אנחנו צריכים להתחזק בתורה שמגנה ומצילה, להתחזק ב'הקול קול יעקב', ללמוד יותר, להתחזק בבין אדם לחברו, לעשות חסד.

הרב התייחס לכך שהפיגוע התרחש בסמוך מאוד לתחנת המשטרה בשכונה, ולכך שארגון 'השומרים' עורך סיורים בשכונה בכל שעה. "הזירה של הפיגוע הייתה מאה מטר מתחנת המשטרה הכי גדולה פה בצפון העיר ומבסיס של צה"ל ויש לנו פה את ארגון השומרים, שעורך סיורים כל שעה. מ-8:06 התחילו עשרות תושבים להתקשר למשטרה. זה מקום מאוד שמור ולמרות זה הכל קרה. מה שאנחנו צריכים זה שמירה רוחנית".

"אנחנו חייבים להזדעזע. מה שאנחנו צריכים לעשות זה שמירה רוחנית. אנחנו מתפללים בקרוב שנראה את הישועה. לה' הישועה, 'קל נקמות ה' קל נקמות הופיע'. אסור לקחת את החוק לידיים, מה שמוטל עלינו זה להתחזק בתורה, בתפילה, בחסד, לעזור אחד לשני. מתפללים שה' יקום את דמם של הנרצחים, ושנראה בקרוב את הגאולה, ושנזכה בקרוב ממש לראות את הנרצחים בחזרה", סיים הרב את דבריו.

תגיות:פיגוענווה יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה