חדשות בארץ

ים של דמעות: איליה סוסנסקי הי"ד, שנרצח בפיגוע הקטלני בנווה יעקב, מובא למנוחות

בהר המנוחות בירושלים מובא למנוחות איליה סוסנסקי הי"ד: "הארת אנשים עם האור הכל כך מיוחד שלך, כולנו ובזה אני בטוח, שכולנו צריכים להיות קצת איליה"

  • ח' שבט התשפ"ג
בעיגול: איליה סוסנסקי הי"ד (צילום מסך מהרשת, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. צילום רקע: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)בעיגול: איליה סוסנסקי הי"ד (צילום מסך מהרשת, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. צילום רקע: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הקדוש איליה סוסנסקי הי"ד, שנרצח בפיגוע הקשה בשכונת נווה יעקב בירושלים, מובא בשעה זו (שני) למנוחות בהר המנוחות בירושלים. מאות בני משפחה וחברים מלווים אותו בדרכו האחרונה.

סגן השר לשעבר אביר קארה, מכרו של הנרצח, ספד לאיליה בכאב: "יש לי בקשה אליכם - תהיו קצת איליה. אנחנו עומדים יחד, כואבים מאוד ובלב קרוע מצער, נמצאים במסע פרידה מחבר יקר כל כך. איליה בסוף זה בכלל אתה שהיית הבוס של כולנו.

"הוא קרא ככה לכל אחד מאיתנו: 'בוס, בוס מאן מה למזוג לך? מה נשמע בוס? מתי אתה מגיע בוס?'. איליה ב-48 שעות האחרונות הבנתי שאתה ממש אגדה ירושלמית. הלכת לנו מוקדם, מוקדם מידי. אילו מידות טובות היו לך, ידעת תמיד לכבד כל אדם. היה לך נועם הליכות וכבוד לבריות, עם צניעות וענווה וקסם אישי יוצא דופן. הצלחת לגעת בכל מי שרק עבר בסביבה שלך. הארת אנשים עם האור הכל כך מיוחד שלך, כולנו ובזה אני בטוח, שכולנו צריכים להיות קצת איליה.

"בליל שבת רוצח שפל, בן עוולה, שפשוט ינק רעל כי אין דרך להסביר מעשה שטן שכזה - ירה בך מטווח קצר יום שישי בערב, ביום השואה הבינלאומי בפשע שנאה שמתרחש בבירת ישראל הנצחית ירושלים. במסע ההרג שלו הוא טבח יהודים שעה שיצאו מבית הכנסת בעודם מדקלמים בוודאי על הלשון תפילת 'שלום עליכם מלאכי השלום'. דימה, אלה והאחים - אין מילים שיכולות לנחם. עברית היא שפה עתיקה מאוד אבל אין מילה בשפה שלנו, פשוט אי אפשר להמציא את המילה שתתאר את האובדן והכאב ואין מילה שתוכל לנחם. אבל אולי נוכל לעשות מעשה קטן רק אם כולנו נהיה קצת כמו איליה", הוסיף קארה

"אחיי ואחיותיי, אומנם הצלחנו לבנות את ישראל מחדש ההורים שלנו הפכו את השממה שהייתה כאן למדינה פורחת ותוססת. שבנו הביתה לנחלת אבותינו אך למדינה הזו יש מחיר, מחיר כבד מאוד שבכל יום, לצערי, הופך קשה יותר ויותר. ואנחנו מצויים במשבר עמוק וחילוקי דעות שקורעים אותנו לגזרים. אבל כל זה יכול להשתנות ברגע, אם נהיה קצת פחות אנחנו שתקועים בעצמנו וקצת יותר כמו איליה. השיעור שאנחנו כעם יכולים לקבל בזכות האור המופלא של איליה הוא שכל אחד מאיתנו צריך לעשות מעט במרחב שלו כדי שנוכל להמשיך ולשמור על המדינה שלנו לדעת לוותר, לאפשר, להתחבר, לחייך לכל אדם, לומר מילה טובה, אולי אפילו להמציא אחת שתהיה רק שלנו, כמו הבוס שליווה את איליה. להיות חברים טובים, ואנשים טובים, ואני חושב שאיליה גם היה מקדש את השמחה, לא רק משתתף בה כעובר אורח אלה ממש שחקן פעיל בהצגה, ליצור, ליזום אותה.

"בהמון אהבת חינם. ככה פשוט המקום הזה יהיה טוב יותר, אם נהיה לפעמים פחות ממה שאנחנו וקצת יותר איליה. בצער רב ובכאב ענק נפרדים ממך 'בוס' וכולנו כבר מתגעגעים", סיכם קארה את דבריו.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול (ראשון) סיפר נתניהו כי הנחה את ראש המל"ל "לבחון עוד צעדים נוספים שעלו בקבינט אנחנו ערוכים לכל אפשרות. התגובה לטרור היא יד קשה, עוצמתית. גורמי הטרור מבקשים לטבוח בנו ללא הכרה ואנחנו צריכים להתלכד ולהתאחד ביחד ורק כך נגבור עליהם וננצח אותם".

נתניהו הוסיף כי מתנדבי זק"א יעברו הכשרה ויוכלו לתת מענה ירי באזורים החרדים, וגם יעניק טיפול רפואי מהיר בגמר האירוע. "יש בזק"א 3000 אופנוענים, תתארו לכם שאנשי זק"א יהיו חמושים, זה מגדיל את יכולת התגובה", אמר ראש הממשלה.

תגיות:פיגוענווה יעקבאיליה סוסנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה