חדשות בעולם

ה"ניו יורק טיימס": ישראל ביצעה את מתקפת המל"טים באיראן

על פי גורמים ביטחוניים, שצוטטו ב"ניו יורק טיימס", המוסד הישראלי אחראי לתקיפה במפעל הנשק באיספהאן

  • ח' שבט התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גורמי מודיעין בכירים אמרו הלילה (שני) כי התקיפה במפעל הנשק באיספהאן בוצעה על ידי המוסד הישראלי - כך דווח הבוקר ב"ניו יורק טיימס". הגורמים הסבירו כי אמנם האתר שהותקף הינו מתקן טילים בליסטיים שאיראן עשויה להעביר לרוסיה, אך ישראל תקפה אותו בשל דאגות הביטחון שלה, וללא קשר למלחמה באוקראינה.

בשבת האחרונה התרחש פיצוץ אדיר במספר אתרים באיראן, כאשר הותקף מפעל לייצור מל"טים מתאבדים מדגם שאהד 136 בתוך מתחם של התעשייה הצבאית האיראנית. הרחפנים צללו לעבר מפעל הנשק, התפוצצו בזה אחר זה והותירו אחריהם נזק כבד. איראן, לעומת זאת, טוענת כי הפעולה נכשלה.

באיראן פרסמו תיעוד של שברי הרחפנים שתקפו לכאורה את המתקן וכן הציגו את גג המבנה שהותקף. על פי התיעוד האיראני, לא נראה שלמבנה נגרם נזק חמור. 

איראן הפנתה מיד אצבעה מאשימה כלפי ישראל וארה"ב. חסין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ האיראני, אמר: "בניסיון להפוך את מדינתנו למקום לא בטוח, אויביה של הרפובליקה האיסלאמית איראן ביצעו את הפעולה הפחדנית הזו".

בארה"ב מיהרו להכחיש את מעורבותם בתקיפה באיספאהן. גורם אחד אישר כי ישראל ביצעה את התקיפה, אך לא היו בידיו פרטים על אודות יעדה. באיספהאן נמצאים ארבעה מתקני מחקר גרעיני קטנים, שבהם פועלים כורים גרעיניים שסופקו לאיראן על ידי סין לפני שנים רבות. עם זאת, המתקן שהותקף בשבת ממוקם במרכז העיר ולא נראה קשור לגרעין.

תגיות:איראןמל"טים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה