חדשות בארץ

הממשלה החליטה: ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בעיר דוד ייאטם

על אף שמדיניות של אטימת בתים ננקטת רק במקרים של פיגועים שהסתיימו ברצח, הממשלה החליטה לאטום את ביתו של המחבל בן ה-13 שפצע שני בני אדם בעיר דוד. ראש הממשלה נתניהו הנחה את השב"כ להציג חוות דעת מיידית בנוגע לצעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה החליטה היום (ראשון) פה אחד לאטום את ביתו של המחבל בן ה-13 שביצע אתמול את הפיגוע בעיר דוד. בפיגוע נפצעו קצין צה"ל בן 22 ואביו בן 47. למרות פציעתו הקשה, הקצין הצליח להשיב אש, יחד עם אזרחים נוספים שהיו במקום, לנטרל את המחבל ולפצוע אותו באורח בינוני-קשה.

את נושא אטימת בית המחבל העלה אמש השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. ההחלטה שהתקבלה בממשלה הינה החלטה נקודתית לגבי הפיגוע בעיר דוד, שכן לפי המדיניות הנהוגה כיום אטימת בתי מחבלים מתבצעת רק במקרה שהפיגוע הסתיים ברצח.

עוד הוחלט, כי הממשלה תקיים דיון נרחב במדיניות ותקבע קריטריונים בעניינם של מחבלים שלא רצחו, וראש השב"כ התבקש להכין חוות דעת בנושא. בייעוץ המשפטי אמרו, כי במידה והממשלה תרצה לשנות את המדיניות באופן גורף, כך שניתן יהיה לאטום בתי מחבלים גם במקרים שהסתיימו בפציעה – יידרשו עבודת מטה וחוות דעת בנושא.

בהודעה מטעם הממשלה נמסר כי היא "אישרה את שינוי המדיניות לאטימת בתי מחבלים באופן נקודתי למחבל שביצע את הפיגוע בעיר דוד, כך שביתו ייאטם למרות שהפיגוע לא הסתיים במוות של הנפגעים אלא בפציעה חמורה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים, ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

במהלך ישיבת הממשלה הנחה נתניהו את השב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור. נתניהו ביקש ממ"מ שר הפנים ומהיועצת המשפטית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים והרחקתם לשטחי הרשות הפלסטינית.

כמו כן, ביקש ראש הממשלה משר העבודה והיועמ"שית לממשלה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע. מלשכתו נמסר כי "הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים".

בתוך כך, בבית החולים שערי צדק עדכנו כי הפצוע בן ה-47 שנפצע באורח בינוני בפיגוע בעיר דוד שוחרר לביתו: "הפצוע הגיע אתמול בשעות הבוקר ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק עם פצעי ירי בבטנו. ביממה האחרונה עבר טיפול ובדיקות מקיפות, והוא משתחרר היום לביתו במצב טוב".

מצבו של הקצין בן ה-22 שנטרל את המחבל מוגדר עדיין קשה אך יציב, והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ לב חזה.

תגיות:אטימת בתי מחבליםטרוראיתמר בן גבירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה