חדשות בארץ

נתניהו בקבינט: "התגובה שלנו תהיה חזקה, מהירה ומדויקת"

ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה בפתח ישיבת הקבינט, המתכנס בעקבות הפיגועים בירושלים: "הממשלה תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור"

נתניהו, הערב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(וידאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

בנימין נתניהו מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, המתכנס בעקבות הפיגועים בירושלים בהם נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו חמישה.

"בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים בפיגוע הנתעב והנורא בירושלים בירתנו", פתח נתניהו. "זה פיגוע נפשע בפתח בית כנסת ביום השואה הבינלאומי".

"אני מודה לנשיא ארה"ב, ידידי ג'ו ביידן, ששוחח איתי והביע זעזוע ותנחומים ממעשה הרצח הנורא הזה. אני מודה גם למנהיגים רבים אחרים, כולל ממדינות ערב, על עמידתם לצד ישראל בשעה זו. כולנו מתפללים לשלום הפצועים בשני הפיגועים".

"אני מבקש לשבח את השוטרים ואת כוחות הביטחון על פעולתם הנחושה והמהירה, וכן גם את התושייה והגבורה שגילו אזרחים מן השורה, שפגעו במחבלים ובכך הצילו חיים. התגובה שלנו תהיה חזקה, מהירה ומדויקת".

"מי שינסה לפגוע בנו - אנחנו נפגע בו, ובכל מי שמסייע לו", הצהיר ראש הממשלה. "כבר ביצענו מעצרים נרחבים של תומכי טרור, סייענים ומסיתים. אנחנו פורסים כוחות, אנחנו מתגברים כוחות ואנחנו עושים זאת בזירות שונות. נאטום ונהרוס בתי מחבלים בהליך מזורז, כדי לגבות מחיר נוסף מאלה שתמכו בטרור. התהליך הזה כבר החל אתמול והוא נמצא בעיצומו".

"אביא הערב בפני הקבינט צעדים נוספים למאבק בטרור. זה כולל זירוז והרחבה באופן משמעותי של רישוי נשק לאזרחים מורשים. כפי שראינו פעם אחר פעם, כולל הבוקר, הדבר הזה מציל חיים. כמו כן, אביא בפני הקבינט שלילת זכויות בביטוח הלאומי ממשפחות תומכות טרור".

"הממשלה הזאת תפעל בתקיפות, בנחישות ובעוצמה נגד הטרור. ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אנחנו איננו מחפשים הסלמה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. אני קורא שוב לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים. אנחנו לא בימי המחתרת. יש לנו מדינה ריבונית, עם צבא, ממשלה וכוחות ביטחון מעולים. תנו להם לעשות את העבודה", סיכם נתניהו.

שר החוץ אלי כהן אמר לפני ישיבת הקבינט: "אני מודה לעשרות המנהיגים מרחבי העולם, כולל ממדינות ערב, שהזדעזעו מהטרור הרצחני  וביקשו לנחם את העם בישראל ולחזק את ידינו. הנחיתי את כל נציגויות ישראל לדרוש מהמנהיגים בכל המדינות להתייצב נגד ההסתה של ארגוני הטרור והרשות הפלסטינית, כי היא זו שמניעה ומעודדת את הטרור. ההסתה הנפשעת הביאה לרצח נתעב של מתפללים בפתחו של בית כנסת בערב שבת, ביום השואה הבינלאומי" 

"הפיגועים הם עוד הוכחה כואבת לחשיבות של פעילות כוחות הביטחון הישראלים כנגד ארגוני הטרור הפלסטיניים, והיא מונעת פיגועים נוספים ומצילה חיים. נפעל ביד קשה ותקיפה ונקדם צעדים שיגבירו את ההרתעה על מנת להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

תגיות:ירושליםפיגוע יריבנימין נתניהוהקבינט המדיני-ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה