חדשות בארץ

מאסר עולם למחבל שתכנן את רצח דביר שורק הי"ד

בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם על מחמוד עטאונה, חבר בחוליית חמאס שרצחה את דביר שורק הי"ד באוגוסט 2019. המחבל מילא חלק מרכזי בתכנון הפיגוע

דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דביר שורק הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

בית המשפט הצבאי גזר היום (חמישי) מאסר עולם על מחמוד עטאונה, בגין גרימת מותו בכוונה - המקבילה לעבירת רצח ביהודה ושומרון - של דביר שורק הי"ד באוגוסט 2019. המחבל הורשע בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה תחילה ובשורת עבירות ביטחוניות נוספות. 

המחבל היה חלק מחוליית טרור של חמאס, שבה היו חברים, בין היתר, שני מחבלים נוספים שדקרו את דביר הי"ד. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, על אף שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את שורק, וזאת לאור חלקו המרכזי בתכנון ובהחלטה על ביצוע הפיגוע ובגיוס אחד ממבצעיו.

בנוסף לעונש המאסר, החליט בית המשפט הצבאי כי המחבל יפצה את משפחת שורק בסכום של 500,000 שקל.

נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני המחבלים שדקרו את שורק למוות, הורשעו ברצח ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על קאסם נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות, ועל נציר נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

יוסף זהור, חבר נוסף בחוליה שלא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות. אחמד עצאפרה, החבר החמישי בחוליה שלא נכח בפועל בזירת הרצח, הורשע ברצח אחרי ניהול הוכחות, ונגזרו עליו מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר. בנוסף, הוא חויב בתשלום פיצוי בסך 1,500,000 שקלים למשפחתו של דביר.

גופתו של שורק, תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" הסמוכה לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, אותרה עשרות מטרים בלבד משער הקיבוץ כשעליה סימני דקירה, לאחר מספר שעות של סריקות אחריו בעקבות דיווח על היעדרו. סבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח על ידי מחבלים בפיגוע ירי בכ' בתשרי תשס"א, במהלך טיול בהר עיבל.

תגיות:טרורדביר שורק הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה