חדשות בארץ

בעקבות הפעילות בג’נין: מערכת הביטחון נערכת לתרחישי הסלמה

לפחות 8 מחבלים נהרגו במהלך מבצע מעצרים נרחב שערך צה"ל לאור יום במחנה הפליטים ג'נין. ארגוני הטרור בעזה הודיעו על ישיבת חירום דחופה

  • ד' שבט התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום אילוסטרציה: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

חילופי האש הקשים שהתנהלו הבוקר (חמישי) בין כוחות הביטחון למחבלים חמושים במחנה הפליטים ג'נין – הובילו למותם של לפחות 9 פלסטינים, בהם 8 מחבלים, רובם פעילים בג'יהאד האיסלאמי.

חמאס והג'יהאד האיסלאמי הודיעו שיקיימו ישיבת חירום ברצועת עזה. ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ישראל נושאת באחריות למתקפה על מחנה הפליטים ג'נין, וכי אם התוקפנות נגד ג'נין לא תיפסק - "כל האפשרויות פתוחות".

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים כי "ישראל מבצעת טבח במחנה ג'נין, בזמן שהעולם שותק".

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה קרא לקהילה הבינלאומית להתערב. "אנו קוראים לאו"ם ולכל ארגוני זכויות האדם הבינלאומיים להתערב בדחיפות כדי לספק הגנה לעמנו ולעצור את שפיכות הדמים שילדים, צעירים ונשים חווים", אמר.

בעקבות כך נערכים במערכת הביטחון להסלמה אפשרית. גורם ביטחוני אמר ל-ynet כי הכוננות עולה בכל השטח. "זה מספר הרוגים שלא רואים כל יום, נערכים גם לתרחישי הסלמה", הסביר הגורם.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא "מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב ביטחונית בהמשך היום". בינתיים בעוטף עזה מתקיימת שגרה מלאה ולא הועברו הנחיות לרשויות או לאנשי הביטחון באזור.

בפעילות משותפת של השב"כ, ימ"מ, מג"ב וצה"ל בלב מחנה הפליטים ג׳נין, נוטרלו לפחות 8 מחבלים, ביניהם 3 מבוקשים שתכננו פיגוע גדול מאוד לימים הקרובים. במהלך הפעילות, שנערכה לאור יום וכללה חילופי אש מאסיביים, נפצעו 20 נוספים - בהם לפחות 4 במצב קשה.

הפעילות החלה כאשר לוחמי ימ"מ נכנסו, על פי עדכוני הפלסטינים, במשאית חלב למחנה הפליטים כדי לעצור 3 מבוקשים פעילי ג'יהאד איסלאמי, שכבר ביצעו פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל. המבוקשים, שתכננו לבצע פיגוע משמעותי בקרוב, שהו בדירת מסתור במחנה הפליטים. במהלך ניסיון המעצר פתחו המחבלים החמושים באש לעבר הלוחמים, שהשיבו באש וחיסלו אותם. שניים מהמחבלים ניסו לברוח ונורו, ומחבל נוסף שהסגיר את עצמו נתפס בחיים. פעיל נוסף אותר במהלך הסריקות בבית כשהוא חמוש וחוסל גם הוא. כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים ששימשו את המבוקשים. על יעד המבצע בוצע "סיר לחץ", שבמסגרתו גם נורה טיל לעבר בית.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ"מ, מג"ב, צה"ל ושב"כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים.

תגיות:מחבליםג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה