חדשות בארץ

לפחות 8 מחבלים חוסלו בפעילות צה"ל בג’נין: "פיגוע עצום נמנע"

כוחות הביטחון נכנסו לג'נין ונקלעו לחילופי אש כבדים עם מחבלים חמושים. לפחות 8 מחבלים נהרגו במהלך העימותים

  • ד' שבט התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 11:14)

כוחות הביטחון פועלים הבוקר (חמישי) במסגרת מבצע למעצר מחבלים בתוך מחנה הפליטים ג'נין. המבצע יצא לדרך בעקבות מידע מודיעיני על התארגנות לבצע פיגוע משמעותי נגד יעד ישראלי. היעד למבצע היה בכיר בגי'אהד האיסלמי.

במהלך הפעילות נתקלו הלוחמים בחילופי אש כבדים עם המחבלים במקום. הפלסטינים מדווחים כי 8 מחבלים נהרגו מאש צה"ל ועשרות נוספים נפצעו. על פי דיווחי הפלסטינים, אחד ההרוגים הוא סלאחאת עז א-דין, תושב מחנה הפליטים, שנחשב לאחד החמושים המוכרים בחטיבת ג'נין. הרוג נוסף הוא סאיב עיסאם מחמוד זריקי, בן 24.

כמו כן דווח על ידי הפלסטינים שהמחבלים הצליחו להפיל רחפן ישראלי ששימש את צה"ל. פעילות הלוחמים במחנה הפליטים עוד לא הגיעה לסיומה וחילופי האש ממשיכים בזמן זה, הפלסטינים מדווחים כי כוחות צבא גדולים ממשיכים לזרום. בצה"ל דיווחו על הפעילות בזמן אמת, ומסרו כי "סוכל פיגוע גדול". גורם ביטחוני אישר כי במהלך המבצע רחפן צה"לי הופל במחנה הפליטי אך אין חשש לדליפת מידע לארגוני הטרור. עוד דווח על קריאות של המסגדים להגיע ולסייע למחבלים במחנה ג'נין ולדחות את פתיחת הלימודים בבתי הספר.

על יעד המבצע בוצע "סיר לחץ", שבמסגרתו גם נורה טיל לעבר בית. גם העובדה שהלוחמים נכנסו לג'נין באור יום, ולא כפי שנהוג בדרך כלל בלילה, מעידה על כך שהגיע מידע מודיעיני מדויק שגרם למהר ולבצע את הפעולה.

בתיעוד שהפיצו הפלסטינים נראה כי המסתערבים שהשתתפו בפעילות מגיעים למחנה הפליטים במשאית חלב. על פי הדיווח ב'כאן חדשות' המבצע מנוהל ומובל על ידי שב"כ עם מידע מודיעיני מקדים ולוחמים בשטח שהצטרפו ללוחמי הימ"מ, יחידת העילית של המשטרה. מבצע זה יצא לדרך עם אור ראשון בעקבות מידע קונקרטי על כוונה של מחבלים לבצע פיגועים באופן מיידי. בשל כך נשלחו הכוחות לביצוע המעצרים בשטח.

 

 
 
 
 
תגיות:מחבליםג'נין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה