חדשות בארץ

"שוקן, אתה בדיחה": עיתון "הארץ" פיטר את גדי טאוב

עיתון "הארץ" הודיע לד"ר גדי טאוב כי יפסיק לפרסם את מאמריו, בנימוק כי תמיכתו ברפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו נותנת "רוח גבית להפיכה משטרית". השרה גלית דיסטל אטבריאן: "בתקשורת השמאל אין מקום לעובדות שסותרות את האג'נדה"

  • ג' שבט התשפ"ג
ד"ר גדי טאובד"ר גדי טאוב
אא

ההיסטוריון והפובליציסט ד"ר גדי טאוב קיבל היום (רביעי) הודעה מעיתון "הארץ" על הפסקת פרסום מאמריו בבמה זו, בנימוק כי תמיכתו ברפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו נותנת "רוח גבית להפיכה משטרית".

"ברייקינג: הארץ סגרו לי את המדור", כתב טאוב בטוויטר. "הסיבות הרשמיות: 1. הדמוקרטיה מתגוננת ואין מקום למאמרים בעד הרפורמה. 2. אני סוכן של אורבן. הסיבה האמיתית: אסור לומר את האמת".

במייל שקיבל טאוב מהנהלת "הארץ" נכתב: "אני נאלץ לכתוב לך את המייל הזה, אחרי שנות עבודה משותפות רבות, בהן לצד הקושי בפרסום מאמריך שלא נעמו לרבים מקוראי 'הארץ', חשבתי שהרמת תרומה חשובה לחופש הביטוי ב'הארץ' ולאפשרות להיחשף לעמדות אחרות ושונות".

"ובכל זאת, שני דברים אירעו לאחרונה, והם משנים את העמדה של העיתון לגבי מאמריך. האחד הוא חילופי השלטון האחרונים, שלוו במתקפה אגרסיבית ומיידית על הדמוקרטיה הישראלית, כפי שאנחנו ב'הארץ' תופשים אותה".

"הרצון להחליש את מערכת המשפט בעזרת מהלכים קיצוניים, שנעשים באופן חד צדדי וללא מעצורים, מאלצים גם אותנו, ככלי תקשורת, להתגונן בפני מה שתנפש בינינו כהפיכה משטרית. במובן הזה, אנחנו מוצאים קושי רב ליישב את הדיסוננס: מצד אחד להיות בחוד החנית נגד ההפיכה הזאת, ובמקביל לפרסם מאמרים שנותנים רוח גבית לאותה הפיכה. במונחים של דמוקרטיה מתגוננת, אנו מאמינים שכעת זהו זמן של מגננה".

"לכן, ולא בקלות, אני נאלץ להודיע על פרידה ממך וממאמריך. תודה על תרומתך, גדי".

הידיעה על פיטוריו של טאוב גררה גל תגובות חריפות ברשת מצד ימין. השר עמיחי שיקלי תקף את עורך העיתון, עמוס שוקן: "הימין ניצח בבחירות ורחמנא ליצלן מממש את מדיניותו המוצהרת – בתגובה מחליטים ב׳הארץ׳ שלא לאפשר לד"ר גדי טאוב, מהכותבים השמרנים הבודדים בעיתון, לפרסם את מאמריו. החלטה חלשה ואומללה מאין כמותה. ספרו לנו עוד כמה השמאל מאמין בערכים ליברליים, בחופש המחשבה ובחופש הביטוי. שוקן, אתה בדיחה".

השרה גלית דיסטל אטבריאן הוסיפה: "העובדה שגדי טאוב פוטר מעיתון 'הארץ' איננה רק מצערת אלא מצביעה על מגמה מדאיגה בתקשורת השמאל: אין יותר מקום לדיון. אין יותר מגוון דעות. אין יותר פלורליזם מחשבתי או סיעור מוחות. אין מקום לעובדות שסותרות את האג'נדה. ובעיקר – אין יותר מקום לאמת בערוגה הטוטליטרית של 'שומרי הדמוקרטיה'".

תגיות:עיתון הארץהתקשורת הישראליתחם בטוויטרהרפורמה המשפטיתגדי טאוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה