חדשות כלכלה

קריאה יוצאת דופן של מיליארדרים: "רוצים לשלם מס עושר"

קבוצת "המיליונרים הפטריוטים" יצאה השבוע בקריאה לנציגים הגלובאליים בבקשה לשלם מיסים גבוהים יותר, שיוכלו לחלץ 2 מיליארד אנשים ממעגל העוני

(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

יותר מ-200 מליארדרים ומיליונרים ברחבי העולם יצאו השבוע בקריאה יוצאת דופן: "מסו אותנו העשירים, והקלו בכך על העניים".

אותם מיליונרים ומיליארדרים שחתומים על הדו"ח ביססו אותו בין היתר על דו"ח אי השוויון השנתי של 'אוקפסם' שהעלה נתונים בנוגע לכך שמס עושר של 5% על מיליארדים ומיליונרים יוכל לחלץ 2 מיליארד אנשים בעולם ממצבי עוני קשה.

מדובר בקבוצה של עשירי עולם המכנים את עצמם "מיליונרים פטריוטים" שהתכנסו בימים אלו בפורום הכלכלה העולמי. תחת הכותרת "המחיר של עושר מופרז" ציינו אותם עשירים את ההסבר לפנייתם יוצאת הדופן: "בחמשת העשורים האחרונים זרם העושר אך ורק כלפי מעלה. בתקופת הקורונה התעצמה המגמה הזו, כאשר עשרת האנשים בעולם הכפילו את הונם, בעוד ש-99% מהאנשים האחרים ראו רק את הכנסותיהם מתרסקות. מיליארדרים ומיליונרים ראו את הונם תופח בטריליוני דולרים, בזמן שיוקר המחייה בחייהם הפשוטים גורם לשיתוק של משפחות רבות ברחבי העולם".

עוד הוסיפו וציינו במכתבם כי העושר הרב גורם לאי יציבות של הדמוקרטיה ברחבי העולם ואף מוביל לעליית שיעורי העוני ומזיק למרקם החברתי. "לא ייתכן שהורים יראו את ילדיהם גוועים ברעב, כאשר במקביל העשירים אוגרים הון".

לבסוף הם ציינו את הפתרון: "אתם, נציגינו הגלובאליים, חייבים למסות את האולטרה-עשירים כאן ועכשיו. כך נוכל להשקיע בטוב המשותף כדי להוביל לבניית עתיד טוב יותר לכולנו. כמיליונרים אנו מעוניינים בכך ורוצים את ההשקעה הזו".

תגיות:ענייםעשיריםמיליונרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה