חדשות בארץ

יוזמת פיוס חדשה של הרצוג: "מחליפים מילה" לעידוד הידברות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביוזמה חדשה על מנת לאחות את הקרע החברתי בישראל. המיזם כולל מרכז חינוכי שיקום בבית הנשיא ויאפשר מפגש בין קהילות שונות

  • ב' שבט התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הכריז הבוקר (שלישי) על מיזם חדש שנועד לאיחוי הקרע החברתי בישראל, זאת לאור המתיחות בין מגזרים שונים בארץ סביב הרפורמה במערכת המשפט. הנשיא יודיע על המיזם הבוקר במסגרת נאום בפני אנשי חינוך מישראל, כחלק מחזונו לחמש שנות הכהונה הקרובות שלו ועד לשנת ה-80 למדינת ישראל בה תסתיים כהונתו.

מדובר בתוכנית פעולה שתחל באופן מיידי ותאפשר למוסד הנשיאות לתרום ליכולתו של הציבור הישראלי, ושל נציגיו, מנהיגיו ונבחריו, להצליח ולהטמיע את היכולת לחלוק לשם שמיים, מתוך כבוד, מתוך שיח מצמיח, ומתוך הפרדה בין אי הסכמה גורפת עם דעותיו של אדם לבין ההכרח לכבדו, להכילו, ולהתווכח איתו ויכוח נוקב.

במסגרת התוכנית "מחליפים מילה", יבוצעו מהלכים אקטיביים להחלפת דעות, עיסוק במחלוקות כולל מחלוקות קשות ונפיצות וקיום שיח ענייני, עמוק כנה ואמיץ אחד עם השנייה.

בד בבד, יפעל המוסד להחליף את לקסיקון הקיטוב בינינו הנושא מילים של שנאה, היפרדות ואלימות, למילים של הכלה, הקשבה וקבלה.

במסגרת כך, בשבועות האחרונים מוקם וכבר החל לפעול בבית הנשיא "המרחב", בית לדיונים דיסקרטיים וייחודיים, בו יידונו וכבר נידונות – יחד עם מנהיגים וגורמי מפתח, ובאופן מקצועי ומעמיק, סוגיות רגישות ומרכזיות. בכך, רואה נשיא המדינה את בית הנשיא כבעל תפקיד מרכזי, ביצירת תשתית איתנה לתרבות מחלוקת ישראלית בונה ומכבדת. ההקמה של "המרחב", מגיעה לאחר שבשנה האחרונה בבית הנשיא התקיים מיזם ניסיוני, בראשות נשיא המדינה, בו נערכו שיחות ודיוני עומק בסוגיות נפיצות באופן שהביא לפתרונות מעשיים והרגעת הרוחות.

בנוסף, התכנית כוללת מרכז חינוכי שיפעל לבסס את השייכות של קהילות בחברה הישראלית ויקדם מפגשים ושיח בין הקהילות והמגזרים השונים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי "ההבנה העמוקה של ערכה העצום של מחלוקת לשם שמים, הייתה תשתית לקיום עמנו במשך הדורות וכמובן חלק הכרחי בדמוקרטיה. אבל צריך לדעת איך לנהל את המחלוקת, בין אם זה מחלוקת בין אנשים, בין קהילות, ואפילו בין רשויות שלטון; והיום – נדמה שלא רק שכחנו איך להסכים, אלא שאנחנו לא מצליחים אפילו להתווכח".

תגיות:יצחק הרצוגמיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה