חדשות בארץ

נתניהו ובכירי הקואליציה במפגן תמיכה בדרעי: "החזרתו – צורך לאומי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מפלגות הקואליציה הגיעו לישיבת ש"ס, למפגן תמיכה ביו"ר ש"ס אריה דרעי בעקבות פיטוריו מהממשלה לאחר פסיקת בג"ץ. נתניהו: "אנחנו באים להציל את הדמוקרטיה". דרעי: "אם מישהו חושב שיעשה הפיכה שלטונית בהחלטות מנהליות - הוא ימצא מולו קואליציה יצוקה כברזל"

נתניהו ודרעי, היום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו ודרעי, היום (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:49)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת מסיעות הקואליציה הגיעו היום (שני) לישיבת סיעת ש"ס בכנסת, למפגן תמיכה ביו"ר ש"ס אריה דרעי שפוטר על ידי נתניהו בעקבות פסיקת בג"ץ.

ראש הממשלה נתניהו התייחס בתחילת דבריו לרפורמה המשפטית שבכוונת הממשלה לקדם: "אנחנו נתונים בשלטון של תעמולה שקרית, כוזבת, אינסופית, שהקו המנחה שלה הוא 'הקץ לדמוקרטיה'. לא בקץ הדמוקרטיה אנחנו עוסקים, אלא בהצלת הדמוקרטיה. מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט, שמיעוט לא ישתלט על הרוב? על ידי איזון בין שלוש הרשויות – הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת".

"האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות", הצהיר נתניהו. "אנחנו באים להחזיר את האיזון הזה לישראל שהייתה פה במשך 50 שנה, ואז אחד לא אמר אז 'קץ הדמוקרטיה'. אנחנו לא נרתעים ולא נירתע".

"לצערי, חוסר האיזון בא לידי ביטוי בהחלטה שגויה שאילצה אותנו שדרעי לא יכהן כרגע בממשלה. אבל אף אחד לא מתכוון לוותר על שירותיו של אריה – כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד משני מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".

"התרומה של אריה לביטחון הלאומי שלנו היא אמיתית, והחזרה שלו להנהגתו היא לא רק צורך דמוקרטי אלא גם צורך לאומי. נעשה הכל במהרה בימינו להחזיר את אריה למקומו הראוי", סיכם נתניהו.

דרעי פתח את דבריו במסר עוקצני לאופוזיציה: "אני רוצה להתנצל בפני כל אלה שאכזבנו אותם אתמול. ציפו שראש הממשלה יעשה תרגילים, יתחמק ולא יפטר. הוא עשה את זה אומנם בכאב גדול, בצער, במחאה, אבל פיטר. הקואליציה ממשיכה, הממשלה ממשיכה, והכל יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק".

"אנחנו לא אנרכיה", הוסיף דרעי. "לא ניתן למדינת ישראל ליפול לידי אנרכיסטים שזועקים מעל כל במה 'לא נשמע לכנסת, הרפורמה של שר המשפטים לא חוקית". האמנתם שפקידים במדינת ישראל, שמונו על ידי הממשלה, יושבים בחדרים ודנים האם להכריז על נבצרות, האם לעשות הפיכה שלטונית פשוטו כמשמעו, וכולם שותקים? אנחנו באים כחוק לעשות רפורמה, להחזיר את המשילות לרשות המחוקקת".

"אנחנו לא נשתוק, נדאג שהכוח יחזור בחזרה לציבור. אם מישהו חושב שיעשה הפיכה שלטונית בהחלטות מנהליות - הוא ימצא מולו קואליציה יצוקה כברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה", סיכם יו"ר ש"ס.

שר המשפטים יריב לוין מתח ביקורת חריפה על בג"ץ: "בדמוקרטיה מי שבוחר וקובע מי תהיה הממשלה ומי יהיו השרים וחברי הכנסת זה הציבור, זה העם. מקום שבו השופט קובע מי ראוי בעיניו להיות שר, על פי איזו חוות דעת שניתנת על ידי יועץ משפטי, זה דבר שאפשר לקרוא לו בהרבה שמות, דמוקרטיה זה לא. שלטון השופט זה לא שלטון החוק".

"במדינה דמוקרטית הדבר הבסיסי ביותר הוא לכבד את הכרעת העם, גם כשאתה חושב אחרת. כשיושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שיש להם, של הרשות השופטת, וקובעים מי יהיה שר, זה דבר שאי אפשר לקבל. אני פונה לא רק לאזרחי ישראל שתמכו בנו, אלא גם לרבים רבים שלא תמכו בנו ולא תומכים ברב דרעי - המאבק הזה בהחלטות האלה של רשות שלא נבחרה הוא מאבק של כולם. גם במי שלא תמך בש"ס".

"אני משוכנע, אריה, שנמצא את הדרך החוקית כדי להבטיח את זה שהצדק ייעשה, הדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את מי שבחר בך, כפי שרצה הציבור בהצבעתו. אני עומד איתך במאבק החשוב הזה. אנחנו ננצח בו, לטובת כל אזרחי ישראל", סיכם לוין.

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר כי "המאבק הוא לא של הרב דרעי אלא יורד לשורשו של עניין כיצד תישאר מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. במשך שנה וחצי נלחמנו נגד הממשלה, והרב דרעי היה הבריח התיכון, הציר המרכזי שניהל את המאבק יחד עם כולם. בכולל למדתי שדמוקרטיה זה שלטון הרוב ואסור לפגוע בזכויות המיעוט, פתאום באים שופטי בית המשפט העליון ומלמדים דבר חדש – שדמוקרטיה זה מה שהם אומרים. הרב דרעי, אתה נשאר כאן, אנחנו איתך".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אמר: "הקואליציה הזו הומוגנית, עם מכנה משותף מאוד רחב בתפיסות העולם הבסיסיות, ולכן היא תחזיק מעמד עד סוף הקדנציה. התחושה של כולנו היא שהמאבק של מערכת המשפט נגד השר דרעי הוא מאבק בכולנו".

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר: "אם אריה דרעי היה חובר לממשלת בנט-לפיד – זה לא היה קורה. אם אריה דרעי היה עם האג'נדה שמתאימה להם – זה לא היה קורה, התוצאה המשפטית הייתה שונה לגמרי".

"ראיתי אותך, אריה, מוסר נפש למען הקמת ממשלת ימין מלא-מלא, למען המטרה הגדולה – הזהות היהודית של המדינה, העזרה לנזקקים, ההובלה של קו ימני-לאומי אוהב ישראל וארץ ישראל. מי שחושב שישבור את דרעי – טועה ובגדול. אנחנו, כל חברי הקואליציה, מחויבים לדאוג לכך שאריה יחזור לקדמת הבמה כמה שיותר מהר. לא ניכנע לשום לחץ, לשום אג'נדה, לשום מדיניות של הפחדה".

תגיות:בג"ץאריה דרעיבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה