חדשות בארץ

נתניהו פיטר את דרעי: "בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידיו כשר בממשלה, וזאת בעקבות פסיקת בג"ץ: "בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מניסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם". דרעי: "בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש"ס"

נתניהו ודרעי בישיבת הממשלה, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ודרעי בישיבת הממשלה, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(עודכן: 13:13)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר היום (ראשון) את יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידיו בממשלה כשר הפנים והבריאות. המהלך, הנובע מפסיקת בג"ץ, בוצע בתיאום עם דרעי, שהשתתף בישיבה.

נתניהו הקריא בפני השרים את נוסח מכתב הפיטורין לדרעי: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת, בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד".

"כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז"ל ויצחק רבין ז"ל - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל".

"לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ כי מוטלת עליי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר".

"בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מניסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם. עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עליי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה", סיכם נתניהו את מכתבו.

לאחר הקראת המכתב, הגיב דרעי בפני נתניהו והשרים: "מכובדי ראש הממשלה, אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה. זמן קצר מאוד אחרי פרסום ההחלטה ביום רביעי הייתי בביתי, בשלב מאוד מוקדם, שחלק קראו את החלטת בית המשפט וחלק טרם קראו אותה, ולשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב. בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של 'איכות' שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה".

"אני יכול להגיד לחבריי בממשלה ולציבור שהיה ברור לתביעה והיה ברור ליועץ המשפטי לממשלה הקודם, ד"ר אביחי מנדלבליט, שאין לי כוונה ושלא הייתה לי כוונה מעולם ולא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. הדברים היו ברורים על השולחן מתחילת המגעים ועד סופם. הדברים נאמרו אף על ידי נציג מחלקת הבג"צים בדיון".

דרעי הדגיש כי יש לו "מחויבות ברזל ל-400 אלף איש" שבחרו בו ובש"ס: "שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת אותם ולייצגם. בכוונתי להמשיך ולתרום בכל כוחי לציבור ולקואליציה, בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש"ס, להמשיך להשתתף בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ולסייע בקידום המהלכים המשפטיים החשובים שהממשלה הזו נבחרה לקדם לחיזוק וביצור המשילות, ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, לעזור לשכבות החלשות ולהוציאן ממעגל העוני, כפי שהצהרתי אז בעת אישור הסדר הטיעון".

תגיות:בג"ץאריה דרעיבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה