הידברות לנוער

איך אפשר לשנות את המזל שלי?

האם המזל שלי יקבע את גורלי בעתיד? והאם קיימת אפשרות לשנות את הגורל שלי?

  • כ"ט טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מערכת המזלות בעת לידתו של האדם הינה בעלת השפעה על חייו של האדם בתחומים שונים – האם יהיה עשיר או עני, בריא או חולה, בודד או בעל משפחה וכן הלאה. יש כזה דבר 'מזל' לאדם. לא סתם רואים אנשים לא חכמים במיוחד שאיכשהו הכסף זורם אליהם בקלות, ולא סתם רואים אנשים שבתחומים מסוימים מרגישים שתמיד הכול תקוע וחסום. המזלות אף מוזכרות בספר קבלה עתיק הנקרא 'ספר היצירה' שנכתב על ידי אברהם אבינו, והוא עצמו היה בקיא בחוכמת המזלות.

אז האם זה אומר שהמזל שאיתו נולדתי נתקע איתי לכל החיים? האם אני יכול איכשהו לשנות את הגורל שלי? לא לדאוג, יש חדשות טובות. התורה מספרת לנו שאברהם אבינו, שידע את חוכמת המזלות, ראה שבמזל שלו אין ילדים. הוא האמין שהעבד שלו יהיה ממשיך דרכו, כי לצאצאים הוא לא יזכה. התלמוד מגלה לנו שה' אמר לאברהם אבינו "צא מאצטגנינות [=חוכמת המזלות] שלך", הגביה אותו מעל הכוכבים והמזלות והבטיח לו צאצאים. הקב"ה הראה לו שהוא מונהג מעל שליטת המזלות, הוא מונהג בהנהגה אלוקית שהיא מעל הטבע. מכאן חכמינו למדנו שבני העם היהודי יכולים לזכות להנהגה שהיא מעל המזלות. יש לנו את הכוח לשנות את הגורל שלנו, לבטל גזרות לא נעימות ולהשפיע על העתיד שלנו לטובה.

איך עושים את זה? הדרך לעבור מהנהגה שהיא בשליטת המזלות אל הנהגה אלוקית שהיא מעל המציאות הטבעית, היא על ידי פעולות רוחניות שמוציאות אותנו מהמסלול של הטבע – תפילה, התחזקות רוחנית ותשובה, מצוות ומעשים טובים.

על ידי פעולות רוחניות אנחנו יכולים לשנות את כל התמונה. ה' נתן לנו את הבחירה החופשית לשנות את טבע המציאות ולחיות בהנהגה שהיא למעלה מן הטבע. הכול תלוי בנו.

הרב זמיר כהן מסביר על קצה המזלג על אסטרולוגיה ויהדות:

 
האם אסטרולוגיה הולכת יחד עם יהדות? מה לישראל ולמזלות? הרב מנחם וייס עושה סדר:

 

תגיות:מזלגורל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה