חדשות כלכלה

החל מיום ראשון: הוזלה במחיר הדלק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על צווים שיפחיתו את מחירו של ליטר בנזין ב-10 אגורות: "זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחיה פוגש כל משפחה בישראל, והמצב חייב להשתנות"

  • כ"ו טבת התשפ"ג
(קרדיט: shutterstock)(קרדיט: shutterstock)
אא

במסגרת התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (חמישי) על צווים להפחתת מס הקנייה ומס הבלו על הבנזין.

הצווים, שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב, יביאו להפחתה מיידית במחירו של ליטר בנזין בשיעור של 10 אגורות. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 בשירות עצמי יירד ל-6.84 שקלים.

על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-3 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.

על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, קובעת הוראת השעה החדשה, שכאמור תיכנס לתוקפה ביום ראשון, כי מס הקנייה ומס הבלו שיחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 שקלים לאלף ליטר.

הפחתה זו צפויה להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין לצרכן ולהעמידו על רמה הנמוכה בכ-13 אגורות לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

"עוד צעד ועוד צעד במאבק ביוקר המחיה", מסר השר סמוטריץ'. "התוכנית שהצגנו, ובתוכה ההפחתה במחיר ליטר בנזין, זהו רק הצעד הראשון. יוקר המחיה פוגש כל משפחה בישראל, והמצב חייב להשתנות. בחודשים הקרובים נביא צעדים נוספים ומשמעותיים. בנפשנו הדבר".

תגיות:דלקבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה