חדשות כלכלה

"לסייע למעמד הביניים" | סמוטריץ’: נקודות הזיכוי על ילדים יורחבו עד גיל 18

נקודות הזיכוי עבור ילדים יורחבו עד גיל 18, זאת על מנת לסייע למעמד הביניים העובד. העלות נאמדת ב-1.5 מיליארד שקלים בשנה

  • כ"ו טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להרחיב את נקודות הזיכוי עבור ילדים עד גיל 18, במקום עד גיל 12 כיום – כך דווח הבוקר (חמישי) ב-ynet.

ההחלטה הסופית להעניק נקודות זיכוי עבור כל הילדים עד גיל צבא התקבלה במשרד האוצר ונאמדת בעלות של כ-1.5 מיליארד שקלים בשנה, והיא באה להמשיך את ההטבה שיזמה הממשלה הקודמת לפיה על כל ילד מגיל 6-12 תינתן נקודת זיכוי במס, כפי שניתנה עד אז לילדים עד גיל 6.

תוקף ההטבה שהעניקה הממשלה הקודמת בהוראת שעה עתיד להסתיים בחודש הבא. הממשלה הנוכחית מעוניינת להרחיב את ההטבה, אך קודם לכן יש לאשר את תקציב המדינה. במסגרת חוק ההסדרים הצמוד לתקציב המדינה לשנים 2023-24 שצפוי להיות מאושר סופית עד ל-23 במאי, יחוקק שמתן נקודות הזיכוי תהיה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2023 ותהיה בתוקף בשלב זה עד לדצמבר 2024, בעלות כוללת של כשישה מיליארד שקל לשנתיים.

במשרד האוצר מעריכים כי האזרחים יקבלו את ההטבה לראשונה במשכורת חודש יוני, בה הם יקבלו את ההחזר באופן רטרואקטיבי מתחילת הנה. במשרד האוצר מציינים כי מטרת ההטבה היא "לסייע בעיקר למעמד הביניים העובד, שמשלם את רוב המיסים במדינה. יהיה בכך גם לעודד הורים לילדים שאינם עובדים להצטרף לשוק העבודה".

לדעת בכירי האוצר, צעד זה יהווה סיוע משמעותי למשפחות עובדות, ויאזן במקצת את יוקר המחיה שהאמיר בחודשים האחרונים.

נקודות הזיכוי ממס ההכנסה מפחיתות את גובה מס ההכנסה שעל אזרחים לשלם. הזכות הבסיסית עומדת על 2.25 נקודות לכל תושב, כששווי נקודה נכון ל-2023 הוא 235 שקל לחודש, שהם 2,820 שקל לשנה שלמה. נשים זכאיות לחצי נקודה נוספת.

גברים ייהנו מההטבה רק אם הם מרוויחים יותר מ-7,000 שקל ברוטו לחודש. נשים ייהנו מההטבה רק אם הם משתכרות יותר מ-8,000 שקל ברוטו לחודש. אלו שמשתכרים סכום נמוך מזה לא ייהנו מההטבה כלל, מכיוון ששיעור המס שעליהם לשלם נמוך מגובה ההטבה.

תגיות:משרד האוצרבצלאל סמוטריץ'נקודות זיכוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה