חדשות בארץ

"פסילה פוליטית נגד 2 מיליון איש": תגובות סוערות אודות פסיקת בג"ץ נגד דרעי

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות פסילתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר על ידי בית המשפט העליון

  • כ"ו טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' על פסיקת בג"ץ נגד מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. "פסילת דרעי נותנת לנו את הדלק במלוא המרץ להתחיל את הרפורמה המשפטית של לוין. בירושלים יש שופטים ויש מחוקקים - לנו יש את הכוח לחוקק וכך יקרה", אמר דנון.

אתמול אמר דנון כי מדובר באירוע דרמטי, גם פוליטי וגם משפטי: "יש שופטים בירושלים, מכבדים את פסיקת בית המשפט, אבל יש גם מחוקקים בירושלים. אני מאמין שנראה תגובה של המחוקקים לפסק הדין שנכתב לפני שעה קלה. קודם כל אני קורא לחבריי, שחלקם מביעים זעם וסערת רגשות, אנחנו נקיים את פסק הדין, אין ספק בכך. גם כשבית המשפט טועה אנחנו מכבדים את פסק הדין, אבל בהחלט יש לנו את הסמכות לחוקק וזה מה שיקרה עכשיו. נסלול את דרכו של דרעי חזרה לממשלה".

עוד טען דנון כי "אתה יכול נכון להיום לפי החוק להציע אי אמון קונסטרוקטיבי, שבו אתה מציע ממשלה חלופית. אבל אני לא יודע אם בית המשפט לא יתערב גם בנושא הזה. ראש ממשלה חליפי, הייתה פסיקה בנושא נתניהו בזמנו, שם מדובר על מישהו שנמצא כרגע בהליכים משפטיים. אני לא יודע אם בית המשפט, עם האקטיביזם השיפוטי בו הוא קיים היום, יבוא ויגיד 'גם לראש ממשלה חליפי יש בעיות כאלה ואחרות'. הנושא הזה בטוח ייבחן, אבל אף אחד לא נותן תעודת ביטוח מפני פסיקות עתידיות של בג"ץ בנושא".

חברת הכנסת לשעבר קטי שטרית מהליכוד סבורה אף היא שהפסיקה פוליטית. "הפסיקה הייתה רומסת, לא רק של 400 אלף בוחרי ש"ס, אלא יותר משני מיליון איש שידעו למה הם מגיעים לקלפי, והם הצביעו בעד ממשלת נתניהו שברור שדרעי חלק ממנה. אזרחים רבים כמוני קיבלו בתדהמה ובאכזבה את מה שקרה, אבל זה לא מפתיע אותי", אמרה בראיון ל-103FM.

"מערכת המשפט נמצאת במצב של חוסר שוויון ואפליה מוחלטת. כאילו לא השתנה שום דבר מאז דבריו של שר המשפטים לשעבר פנחס רוזן. מה שקרה לפני 70 שנה חל גם היום. לא ייתכן שהשופטים לא משקפים את דעת הקהל הציבורית. אולי הרפורמה תציל את מצבה של המערכת המשפטית", הוסיפה שטרית.

גם בביטאון ש"ס "הדרך" תקפו בחריפות את פסיקת בג"ץ, כאשר הוקדש עמוד שער כפול לפסיקה הדרמטית. בכותרת הראשית נכתב: "בג"ץ נגד עם ישראל". בהמשך הובאו דבריהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס שחיזקו את דרעי, אתמול בביתו.

מאמר המערכת בבטאון קרא למלחמה בפסיקת בג"ץ: "עיקרון אחד, מתנשא ויהיר, מלווה את בג"ץ ושופטיו בשנים האחרונות: הוא הריבון, הוא הקובע, הוא המחליט, הוא המבין, הוא השופט והוא התליין. הם מבינים טוב יותר מאיתנו האזרחים מה טוב לנו. בשיטת 'חבר מביא חבר' מטיפים לנו לדמוקרטיה ולערכים. גוף בלתי-מייצג, גזעני ואנרכיסטי. למותר לציין שאין שם כמעט מזרחים ושומרי מצוות.

"הם, הנאורים, מהצבע הנכון והצד הפוליטי הנכון – הם שיקבעו לישראל את המותר והאסור. מספיק שנים הורדנו את הראש. לא עוד. הגיעה העת להשיב מלחמה", לשון מאמר המערכת.

תגיות:בג"ץאריה דרעידני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה