חדשות בעולם

שר הפנים האוקראיני נהרג בהתרסקות מסוק ליד גן ילדים

מסוק התרסק על גן ילדים במחוז קייב: בתקרית נהרגו שר הפנים האוקראיני, סגנו, ו-16 אזרחים נוספים

  • כ"ה טבת התשפ"ג
שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקיי (צילום: shutterstock)שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקיי (צילום: shutterstock)
אא

שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקיי וסגנו נהרגו בתקרית חמורה, בה התרסק המסוק בו נסעו ליד גן ילדים בפרברי הבירה קייב. בסך הכל נהרגו בתקרית נהרגו 18 בני אדם, בהם גם שני ילדים קטנים שהיו בגן הילדים באותה שעה. 

על פי הודעת המשטרה המקומית, 9 מההרוגים היו על המסוק. 22 בני אדם נוספים נפצעו בהתרסקות ופונו לקבלת טיפול רפואי, בהם 10 ילדים.

טרם ברור מה גרם להתרסקות המסוק. לא ברור אם מדובר בתאונה, בחבלה מכוונת או בהתרסקות שקשורה לאירועי המלחמה. יצוין כי אוקראינה לא דיווחה הבוקר על מתקפה רוסית באזור ההתרסקות.

הרב משה ראובן אסמן, רבה של אוקראינה, הגיב להתרסקותו של המסוק: "הלב נשבר למשמע הבשורה הקשה של התרסקות המסוק על גן ילדים, בו נספו ידידי שר הפנים דניס מונסטירסקי וסגנו חברי היקר יבגני ינין, שעמדו תמיד לצד הקהילה היהודית במדינה וסייעו לישראלים רבים בנסיעה לאומן, מחשבותיי ותפילותיי עם משפחות ההרוגים. שנשמע ונתבשר בשורות טובות".

גם הרב יונתן מרקוביץ', רבה של קייב והשליח הראשי של חב"ד לקייב, התאבל: "יחד עם הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה כולה, הצטערנו מאוד לשמוע על האסון הנורא בו נספה שר הפנים מר דניס מונסטירסקי יחד עם בכירים ואזרחים אוקראינים נוספים. תפילותינו ומחשבותינו נתונים לפצועים ולמשפחות הנספים.

"דניס מונסטירסקי שמר על קשרי ידידות איתנים, ואף נפגשנו מספר פעמים במהלך שנות כהונתו כשר הפנים", הוסיף הרב מרקוביץ'. "בשיחותינו הרבות, הוא הרבה להדגיש את מחויבותו האישית ואת מחויבותה של אוקראינה כולה לשגשוגה וחוזקה של הקהילה היהודית בקייב ובכל אוקראינה. דניס פעל רבות למען המאבק באנטישמיות ובשנאת האחר, וגם בשנה האחרונה הדגיש בפניי את חשיבות העבודה ההומניטרית המשותפת למען אזרחי אוקראינה והקהילה היהודית שנמצאת במצב הומינטרי מאתגר ביותר. יהי זכרו וזכר הנספים באסון והנופלים במלחמה ברוך".

בתוך כך, אוקראינה דיווחה הבוקר כי קרוב ל-117 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה, שפרצה לפני כמעט שנה - ב-24 בפברואר 2022. אמנם סביר להניח שהנתונים אינם מדויקים, כיוון שלאוקראינה יש אינטרס להעצים את המפלה הרוסית בשטחה.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' העריכה כי לפחות 42,295 מאזרחי אוקראינה נהרגו עד כה, ו-54,132 נפצעו. לפחות 15,000 מאזרחי אוקראינה מוגדרים כנעדרים. כ-14 מיליון איש מוגדרים כפליטים במדינות שונות אליהם נמלטו מאימת המלחמה, כ-140,000 בניינים נהרסו כליל והנזק לרכוש אוקראיני מוערך בכ-350 ביליון דולרים.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה