חדשות בארץ

ארה"ב מספקת לאוקראינה נשק ממאגר שנמצא בישראל

משבר ביחסי רוסיה – ישראל? ארה"ב משגרת לאוקראינה מאות אלפי פגזי ארטילריה – ממאגרי נשק המאוחסנים בישראל

  • כ"ה טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארצות הברית שולחת לאוקראינה מאות אלפי פגזי ארטילריה ממאגר של נשק ותחמושת אמריקנים שמאוחסנים בישראל, כדי לעזור לה במלחמה נגד רוסיה – כך דיווח הבוקר ה"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, המהלך אושר על ידי הממשלה הקודמת בראשות יאיר לפיד, בתום הערכת מצב ביטחונית ולאחר בקשה של וושינגטון להיעזר במלאי - על רקע המתיחות שמהלך מסוג זה עלול ליצור מול מוסקבה.

הדיווח מסתמך על גורמים אמריקנים וישראלים, ועל פיו הפנטגון שלח לקייב מאות אלפי פגזים ממאגר עצום של נשק ותחמושת אמריקניים שנמצא בישראל. בדיווח צויין כי לאוקראינה אזלה התחמושת מסוג זה, וכעת היא משתמשת בנשק שמסופק לה על ידי ארה"ב ובעלות ברית מערביות אחרות.

כיוון שארה"ב ויצרניות הנשק האמריקניות אינן מצליחות לעמוד בקצב של הלחימה באוקראינה, הפנטגון פנה לשתי אספקות חלופיות של פגזים כדי לגשר על הפער: אחת בישראל והשנייה בדרום קוריאה.

מחסני הנשק האמריקנים ממוקמים בישראל, ובהם משתמש הפנטגון בסכסוכים במזרח התיכון. על פי הדיווח, ארה"ב אפשרה גם לישראל לקבל גישה לאספקה זו במצבי חירום.

לפי גורמים בארה"ב ובמערב, הצבא האוקראיני משתמש בכ-90,000 פגזי ארטילריה בחודש, בערך פי שניים מהקצב שבו הם מיוצרים בארה"ב ובמדינות אירופה גם יחד. על פי גורם אמריקני בכיר שצוטט בכתבה, עד כה לאוקראינה קצת יותר ממיליון פגזי 155 מילימטר.

נזכיר כי עד כה סירבה ישראל לספק נשק לאוקראינה מחשש לפגיעה ביחסיה עם רוסיה, השולטת בסוריה ומאפשרת לישראל לפעול כדי למנוע את ההתבססות האיראנית שם.

תגיות:ארה"באוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה