חדשות כלכלה

ארגון חלמי"ש לשר האוצר: עצור את הפגיעה במעונות היום

מפעילי המעונות מבקשים משר האוצר בצלאל סמוטריץ' לחתום לאלתר על המלצת ועדת סל התעריפים, לעדכן את תקצוב המעונות ולתקן את ההתעלמות של השר היוצא אביגדור ליברמן מהמצוקה

  • כ"ד טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יוקר המחיה המאמיר והמדד העולה משפיעים לא רק על משקי הבית הישראליים אלא על כלל בעלי העסקים, שבתורם מעלים מחירים. מי שנמנעו מעליית המחירים בשנים האחרונות היו מפעילי המעונות, שספגו את עליית מחירי המזון והשכר במשק. רבים ממפעילי המעונות העצמאיים (ביניהם מאות מפעילים חרדים) משלמים גם שכירות עבור המעון, מה שלא מצוי אצל הרשתות הגדולות שמפעילות מעונות יום לאחר קבלת הקצאת מבנים. 

ועדת סל התעריפים שהתכנסה בשנת 2022 נתנה דעתה על המצוקה והמליצה על העלאת תעריף התקצוב לילד בכ-300 שקלים בחודש. העלאה שמטרתה הצלת מעונות היום שפועלים כיום מתוך מצוקה כלכלית.

הוועדה המליצה להעלות את התקצוב החל משנת הלימודים האחרונה, אך בינתיים ההמלצות נותרו בגדר המלצות בלבד והיישום מצריך חתימה של שר האוצר על צו המסדיר את העניין. 

בארגון חלמי"ש, שנחל הצלחה במאבקו המשפטי נגד רפורמת המעונות של שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, פנו במכתב בהול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במכתב מפרט עורך הדין מאיר אברהם ממשרד עורכי הדין וינרוט, שמייצג את הארגון, את כרוניקת ההתעלמות מהקושי הקיומי של המעונות שיוצרת קריסה דה פקטו של הענף. "משמעות הדברים היא אחת – כל יום בו ממשיכים מעונות היום לפעול מבלי שקיבלו את התוספת המגיעה להם בדין, לפי קביעותיה של הוועדה, כל יום שחולף מבלי ששר האוצר ממלא את חובתו ליישום החלטות הוועדה – הוא עוד יום של פגיעה בלתי נסבלת במפעילי המעונות", כתב עורך הדין הדין אברהם.

מיותר לציין שקריסה של מעונות היום בישראל לא תשפיע רק על מפעילי המעונות, אלא עלולה לחולל נזק משמעותי למשק כולו, שהרי כשאין סידור לפעוטות, לפחות מחצית מכוח העבודה ייאלץ להישאר בבית לשמור על הילדים.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מעונות היום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה