חדשות בארץ

'רויטרס' חושף: מדוע ישראל מכרה למיאנמר תוכנת רוגלה - למרות איסור בג"ץ?

חשיפה מטרידה בסוכנות הידיעות 'רויטרס': חברה ישראלית מכרה תוכנת ריגול לממשלת מיאנמר, למרות שב-2017 ניתנה על כך פסיקת בג"ץ שאוסרת זאת. בישראל מסרבים להגיב לפרשה

אא

חשיפה מטרידה בסוכנות הידיעות 'רויטרס': חברה ישראלית מכרה תוכנת ריגול לממשלת מיאנמר, למרות שב-2017 ניתנה על כך פסיקת בג"ץ שאוסרת זאת. 

היות ומדובר בפסיקה בעלת סיווג ביטחון גבוה שמוגדרת כ'סודית', אין אפשרות לצטט מתוכה את ניסוחי הבג"ץ המקוריים מאז, אולם ברויטרס מסבירים כי מי שמכר את התוכנה היא חברה ישראלית בשם  Cognyte Software Ltd, שלפני כשלוש שנים זכתה במכרז למכירת תוכנות רוגלה לממשלת מיאנמר. 

ממשלות ישראל בעבר הודיעו מספר פעמים בפומבי כי בשל פסיקת הבג"ץ אין באפשרותה לעזור למיאנמר בעניין זה, אולם מהדיווח של רויטרס עולים כעת קולות אחרים בשטח. איתי מאק, עו"ד לזכויות אדם, אומר כי יש לפתוח חקירה מיוחדת בעניין ואף 'מסגיר' כי בעסקה שנחתמה לאחרונה, מעורבים בכירים במשרד החוץ והביטחון. 

"תוכנות מהסוג הזה מאפשרות לרשויות להאזין לשיחות, לעקוב אחרי אימיילים ולאסוף מידע קונקרטי ממשתמשים. אותם בכירים סייעו לפשעים נגד האנושות במיאנמר, ואנחנו מצפים שהצדק ייעשה", אומר מאק בראיון ל'רויטרס'. 

ועם זאת, למרות הטענות הקשות של מאק - ב'רויטרס' לא הובאו תגובותיהם של נציגי החברה הישראלית או נציגים מממשלת מיאנמר. לשכת היועץ המשפטי לממשלה ומשרד החוץ הישראלי - שניהם סירבו לפי שעה, להגיב לדברים. 

תגיות:ישראלרוגלהמיאנמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה