חדשות בארץ

נתניהו: "לא נרתעים מהתקפות השמאל והתקשורת, הרפורמה תצא לדרך"

ראש הממשלה הדף את הביקורת על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט: "הדיון בתקשורת שטחי וחד צדדי, ונועד לייצר תבהלת שווא על קץ הדמוקרטיה. לא נירתע"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לביקורת בשמאל על הרפורמה במערכת המשפט: "הדיון ברוב ערוצי התקשורת סביב הרפורמה הוא בכוונה שטחי וחד צדדי", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "הוא נועד לייצר תבהלת שווא על קץ הדמוקרטיה, הרס המדינה ועוד ססמאות נבובות".

"האמת היא כמובן הפוכה. ברוב גדול של הדמוקרטיות בעולם מתקיימות הרפורמות שהציג השר לוין. ראשית, כמעט בכל הדמוקרטיות בעולם נבחרי הציבור הם אלה שבוחרים את השופטים. רק בישראל יש לשופטים זכות וטו על מינוי שופטים, והם אלה שלרוב ממנים בפועל את חבריהם ופוסלים אחרים. שנית, ברוב הדמוקרטיות בעולם היועצים המשפטיים כשמם כן הם – יועצים ולא מחליטים. דעתם נשמעת אבל לא מחייבת. שלישית, ברוב הדמוקרטיות בעולם יש פסקת התגברות על החלטות שיפוטיות. גם בישראל יש פסקת התגברות בחוק חופש העיסוק".

"לא רק שהרפורמות המוצעות אינן חריגות בהשוואה לדמוקרטיות אחרות, אלא זו הנורמה שקיימת ברובן המכריע", הצהיר נתניהו. "מי שנמצא באופסייד היא דווקא מדינת ישראל. אנחנו באים ליישר קו עם רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם. אומרים לנו שאנחנו הורסים את הדמוקרטיה. אני שואל: ארה"ב, בריטניה, צרפת הן לא דמוקרטיות? זה אבסורד מוחלט".

בהמשך דבריו הדגיש נתניהו: "אין לנו שום כוונה להתנצל על יוזמת השר לוין. להיפך, לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות נושא התיקונים במערכת המשפט עלה פעם אחר פעם. לוין הדגיש זאת במפורש ובפירוט בריאיונות לתקשורת, כך עשו גם חברי הכנסת של הליכוד, וכך עשיתי גם אני. יומיים לפני הבחירות אמרתי בריאיון שנערוך תיקונים במערכת המשפט, גם את התיקונים של לוין. אף אחד לא צריך להיות מופתע".

"מה שאמרנו לפני הבחירות – נעשה ועושים אחרי הבחירות. קיבלנו מרוב מכריע של אזרחי ישראל מנדט ברור למשול ולבצע את השינויים הנדרשים, שיחזירו את האיזון הנכון בין הרשויות במדינת ישראל. לא נעשה זאת בחופזה. נפעל באחריות, בשקיפות, בשיקול דעת, לאחר שנשמע את כל הגורמים הרלוונטיים. הרפורמה תצא לדרך, וכפי שלא נרתענו בעבר מהתקפות השמאל והתקשורת – לא נירתע גם הפעם. אחרי שהרפורמה תעבור, כולם ישאלו למה זה לא קרה קודם לכן".

"איננו נרתעים מהרעשים, הגינויים והמחאות. ההפחדות אותן הפחדות, הרחבה אותה רחבה, העמותות אותן עמותות – רק השלטים מתחלפים. אין חדש תחת הכסף הזר. לכן לאחר דיונים מעמיקים בכנסת אנחנו נקדם את הרפורמה כנדרש בחוק וכמתחייב מהשכל הישר, ונעשה זאת לטובת כל אזרחי ישראל", סיכם ראש הממשלה.

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה