חדשות בארץ

זה מה שכתב הרמטכ"ל הרצי הלוי בפתק שהטמין בכותל המערבי

הרמטכ"ל ה-23 רא"ל הרצי הלוי הטמין פתק בין אבני הכותל המערבי, וזה מה שכתב בו

  • כ"ג טבת התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

רב-אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, שנכנס היום (שני) לתפקידו, הגיע לרחבת הכותל המערבי מיד לאחר סיום טקס מינויו לתפקיד.

ברחבת הכותל נשא הרמטכ"ל החדש תפילה קצרה והטמין פתק בין אבני המקום הקדוש.

בפתק שהטמין נכתב: "כאן במקום הזה הנושא זיכרון בן 3,000 שנה של העם היהודי, אני נשבע להוביל את צה"ל כמגנה של מדינת ישראל ואזרחיה, מתוך אותם ערכים ורוח שהובילו דורות של חיילים ומפקדים בהגנת המדינה, העם והארץ. רב אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל".

לאחר הביקור בכותל המשיכו הלוי והרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי לארוחת צהריים עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בהמשך יתקיים משמר כבוד בקריה בתל אביב.

קודם לכן הגיע הלוי עם כוכבי להיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל. כוכבי הניח זר לזכרם של הנופלים, כשהוא מלווה על ידי שני חיילים ממשפחות השכול. הרמטכ"ל הנכנס הדליק אבוקת זיכרון לזכר חללי מערכות ישראל אשר נפלו למען הגנת המולדת, כשלצידו חייל ממשפחת השכול.

הרמטכ"ל ה-22 והרמטכ"ל ה-23 הצדיעו והדליקו את הנרות על קיר הזיכרון לזכרם של חבריהם, מפקדיהם ופקודיהם, שנפלו בעת מילוי תפקידם בלחימה על הגנת העם, הארץ והמולדת.

בביקור השתתפו ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, מנהל היכל הזיכרון, אלוף-משנה במילואים יאיר בן שלום, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת, אריה מועלם, סגל היכל הזיכרון, ומוזמנים נוספים.

מוקדם יותר הבוקר נערך טקס קבלת המינוי והענקת דרגת רב-אלוף להלוי במשרד ראש הממשלה בירושלים. בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי.

נתניהו אמר בנאומו כי "אל מול האיומים עלינו, בעיקר מצד איראן ושלוחות הטרור שלה, עלינו להפגין נחישות מטרה. כך עשינו בעשור האחרון וכך נמשיך לעשות. יזמנו פעילות חסרת פשרות לבלימת התבססות איראן בסוריה. פעלנו למנוע העברת נשק מדויק לחיזבאללה בלבנון. המשכנו לפעול לסכל את פעילות הגרעין של איראן".

"איראן אחראית ל-90% מהבעיות של המזרח התיכון", האשים נתניהו והעביר לאיראן מסר תקיף: "כמי שיש לו את הזכות להנהיג את המדינה החזקה שלנו אני אומר כאן בצורה ברורה - לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו. צה"ל, המוסד ושב"כ יעשו כל שיידרש להשיב מלחמה לצוררינו. לא ניגרר למלחמות מיותרות - אבל ביום פקודה ניאבק על הנחוץ והחיוני".

הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי אמר בנאומו: "נכין את צה"ל למלחמה מול זירות רחוקות כקרובות, נרחיב את הגיוס האיכותי לצה"ל מכל שכבות האוכלוסייה- מקור כוחנו. נחזק את צבא המילואים ונשמור על צה"ל אחד, ענייני, ערכי מקצועי, חף מכל שיקול שאינו ביטחוני".

הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי אמר בנאומו: "אני מסיים מסע של ארבעים שנה בהן צעדתי בכל הגזרות, רובן מאתגרות ומדממות. אני מסיים את המסע בסיפוק. היה בו מהכל, הצלחות וכישלונות, רגעי נחת וצלקות, אבל לעולם היו בו חרדת קודש והשתדלות. אני מסיים בסיפוק ויוצא מלא תקווה, בזכות האיכות האנושית. דווקא בימים אלו של קיטוב ומחלוקת, השירות הצבאי המשותף של כל גווני החברה, מזכיר לנו שאנו עם אחד, עם מטרה אחת ועם עתיד משותף אחד".

תגיות:הכותל המערביהרצי הלויצה"להרמטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה