חדשות בארץ

הפטור מויזה לארה"ב מתקרב: האם יהיה ניתן לטוס לארה"ב ללא ויזה?

ייתכן וכבר בקרוב הישראלים יקבלו פטור מויזה לארה"ב. עמדתו של נתניהו היא כי המהלך יוביל לגל עלייה המונית של יהודים לארץ

  • כ"ג טבת התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם בקרוב ישראלים יוכלו לטוס לארה"ב מבלי צורך בקבלת ויזה? ב'ישראל היום' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך כי כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב תביא לעלייה המונית של יהודים לארץ - בניגוד לחשש הרווח כי הפטור מוויזה ימריץ ישראלים לרדת לאמריקה.

את הדברים אמר נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, לאחר ששר הפנים אריה דרעי עדכן את השרים על מצב המהלכים לקבלת הפטור מוויזה.

נתניהו הסביר כי "כלכלת ישראל מתחזקת. אנחנו נעבור את ארה"ב בגדילה שלנו. עברנו כבר את אירופה. נביא לכך שתהיה עליה מהמערב לישראל כדי לשפר תנאים כלכליים. נכון שיש גם את האנטישמיות העולה, אבל לא רק זו תהיה הסיבה שעולים ארצה. תהיה זרימה גדולה לארץ".

נתניהו השווה את הפטור הצפוי מויזה להסרה המגבלות על סחר במטבע חוץ. "קחו לדוגמה את רפורמת המטבע. לא היה אפשר להוציא כסף מהמדינה, כלום. אמרו לנו 'הכל יזלוג החוצה' - ובדיוק ההיפך קרה, כסף נכנס פנימה. אנחנו לא נשמור על הציונות על ידי גידורה, על ידי כליאת אזרחים", אמר נתניהו.

לדברי השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, מדובר בהזדמנות שלא תחזור על עצמה. "יש לנו צ'אנס של כמה חודשים, ויכול להיות שאחר כך לא נוכל לעשות את זה. השגריר האמריקני פה נחוש לעזור לנו", אמר דרמר.

בימים הקרובים תודיע המחלקה הקונסולרית בממשל האמריקני על שיעור הסירוב של בקשות ויזה שהגישו ישראלים במהלך התקופה שבין ספטמבר 2021 לספטמבר 2022.  ההערכה בממשל האמריקני היא ששיעור הסירוב יעמוד על מתחת ל-3%. משמעות הדבר שישראל יכולה להתקדם בביטול הצורך בויזה.

עם זאת, כדי לקבל את הפטור המלא הממשלה נדרשת לקדם כמה מהלכים, וביניהם אישור חוקים שאותם הציג דרעי בממשלה.

על פי החוק האמריקאי, אם אחוז הסירובים לבקשות ישראלים מרחבי העולם לויזה עומד על פחות מ-3 אחוזים, ישראל תוכל לקבל כניסה חופשית ללא ויזה לארה"ב למשך 90 יום למטרת ביקור, טיול או עסקים. נוסף על כך תצטרך ישראל להתחייב לאפשר כניסה חופשית של אמריקאים ממוצא פלסטיני שמגיעים לנתב"ג בדרכם ליו"ש או לעזה. ארה"ב דורשת שהם לא יחקרו ויוטרדו. נוסף על כך, נדרשת העברת תיקון חקיקה שיתיר לישראל להעביר לשלטונות בארה"ב מידע על הנוסעים אליה כבר כשהם עושים צ'ק אין לפני טיסתם. זאת כדי לאפשר לאמריקנים לסרב לפני שהנוסע עלה למטוס.

תגיות:טיסהארה"בויזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה