חדשות בארץ

גלש באתרים של דאע"ש והכין מטעני חבלה: בן 17 תכנן פיגוע תופת בירושלים

נער בן 17 רכש כדוריות מתכת וגופרית, צפה בסרטונים של דאע"ש, ותכנן פיגוע תופת משולב בעיר העתיקה ובהר הבית

  • כ"ב טבת התשפ"ג
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ראשון) נגד נער פלסטיני בן 17 שתכנן לבצע פיגוע תופת משולב בעיר העתיקה בירושלים ופיגוע ירי בהר הבית, עם מטען חבלה שמכיל כדוריות מתכת - נגד כוחות הביטחון. הנער מואשם בהכנה למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות.

מידע מודיעיני שהגיע לחוקרי שב"כ הצביע על התארגנות לביצוע פיגוע תופת בירושלים. בעקבות המידע פשטו החוקרים על ביתו של נער בן 17, שם נדהמו לגלות כדוריות מתכת, מלח כלוראטי וגופרית, המשמשים להכנת חומרי נפץ. בחקירתו סיפר הנער כי כבר בגיל 12 התחיל להתעניין בהכנת חומרי נפץ.

מכתב האישום עולה כי "הנאשם נהג לצפות בסרטונים ובתכנים העוסקים בהרכבה וייצור של חומרי נפץ, וכן בסרטונים הקשורים לייצור אמצעי לחימה שונים. לאורך השנים הוא צבר ידע עיוני ומעשי בהרכבה של חומרי נפץ ואמצעי לחימה, לרבות מטעני צינור".

עוד עולה מכתב האישום כי הנער צפה בסרטונים שבהם נראים יהודים מקללים את הנביא מוחמד, ואז "גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע באזור העיר העתיקה בירושלים, מתוך הרצון להיות שהיד".

הנער ניסה לרכוש כלי נשק, וכתב במחברתו כי הוא רוצה להיות משהו "גדול". בשל כך נהג לגלוש באתרים של דאעש, ללמוד להכין מטענים, ואף ביצע מספר ניסיונות של פיצוצים.

 
 
 
 
 
תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה