חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת | סין מודה: 60 אלף מתים מקורונה בתוך חודש

פרקליט המדינה עמית איסמן מצטרף לביקורת על הרפורמה המשפטית, איראן הוציאה להורג את סגן שר ההגנה לשעבר. כל מה שחשוב לדעת

אא

בכיכר הבימה בתל אביב תיערך הערב (מוצאי שבת) הפגנת מחאה של השמאל נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין. בהפגנה ישתתפו יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי, יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ וחברי סיעתו.

גנץ פרסם אתמול קריאה להגיע להפגנה: "מחר חבריי למחנה הממלכתי ואני נצא להפגין מול התוכנית להפיכה משטרית. אני קורא לכל הציבור הישראלי, משמאל ומימין, להגיע ולהפגין למען השמירה על הדמוקרטיה הישראלית".

"השמעת הקול בעת הזו היא חובה אזרחית ממעלה ראשונה ולא מרי אזרחי כפי שמנסים לטעון מי שמבקש לדכא את ההפגנה. אני קורא לכל המפגינים לנהוג באחריות, ולהימנע מהסתה ואלימות. אני סומך על משטרת ישראל שתנהג בצורה ראויה – ותאפשר את חופש ההפגנה. כולנו צריכים להישמע להנחיות. מחר בכיכר – אומרים כן לתיקון בהסכמה רחבה, ולא להרס ופילוג".

‏פרקליט המדינה עמית איסמן מצטרף לביקורת במערכת המשפט על הרפורמה המשפטית. בנאום שנשא בכנס העמותה למשפט ציבורי, אמר איסמן כי "בעת האחרונה מתרבות ההתקפות על פרקליטות ופרקליטי המדינה. מעבר לכך שהתקפות אלה הולכות ומחריפות עם השנים, מצטרפות אליהן בעת האחרונה התקפות אישיות על פרקליטות ופרקליטי המדינה. פרקליטות ופרקליטים ספציפיים המטפלים בתיקים ספציפיים".

"אם לא די בכך, מתלווה לכל אלה לא פעם התחושה שיש מי שמבקשים לערער את הלגיטימציה שלנו בעיני כלל הציבור", הוסיף איסמן, "כאלה המבקשים לייחס לנו מניעים זרים בהחלטותינו ובפעולותינו. מציאות בה החשוד הופך לחוקר של חוקריו. הנאשם הופך למאשים והמורשע הופך לקורבן של המערכת".

גורמים בכירים בליכוד אומרים, כי הרפורמה שהציג שר המשפטים לוין אינה סופית. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, גורמים אלו טוענים כי התוכנית לא הוגשה כדי להעביר אותה כפי שהיא, ויחולו בה שינויים: "הדיקטטורה המשפטית לא תימשך כשהייתה, אבל בהחלט נכונים לפשרות מסוימות בהליך החקיקה של רפורמת לוין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לביקורת על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. "אני ער לכך שהנושא המשפטי מעורר מחלוקות, ויכוחים נוקבים בציבור וסערת רגשות", אמר בסרטון שפורסם אתמול. "אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם: רוב גדול בציבור מסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק. דיברנו על זה לפני הבחירות וקיבלנו על כך מנדט ברור מהציבור".

"התיקונים הללו צריכים להיעשות באחריות, בשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. זה בדיוק התהליך שעומד להתקיים עכשיו בבית המחוקקים שלנו. לכן אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני. כשאומרים שהתיקון הכי קטן הוא הרס הדמוקרטיה – זה לא רק טיעון לא נכון, זה גם טיעון שלא נותן אפשרות להגיע להבנות שרצוי להגיע אליהן בהידברות עניינית בכנסת ישראל".

"אני רוצה להרגיע אתכם", הוסיף נתניהו. "דמוקרטיה בנויה מאיזון ראוי בין שלוש הרשויות, והאיזון הזה קיים בכל הדמוקרטיות בעולם. הוא גם התקיים בישראל בחמישים שנותיה הראשונות. אז לא הייתה כאן דמוקרטיה? אז לא הייתה הגנה ראויה לזכויות מיעוט ולזכויות הפרט? ברור שכן, וכך יהיה גם אחרי שנעביר את הרפורמה, לטובת כל אזרחי ישראל"

שני מחבלים, פעילי הג'יהאד האסלאמי, פתחו הלילה באש מרכב חולף לעבר כוח של צה"ל שפעל באזור ג'נין. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו אותם. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב החיילים.

סין הודתה היום, כי במהלך החודש האחרון מתו בשטחה 59,938 בני אדם כתוצאה מנגיף הקורונה. ההתפרצות הנרחבת של הקורונה במדינה החלה לאחר שהרשויות ביטלו את מדיניות ה"אפס הדבקה" בה נקטו מאז פרוץ המגפה, והודיעו על צמצום משמעותי במגבלות שהוטלו על האוכלוסייה.

איראן הוציאה להורג את עלי רזא אכבארי, לשעבר סגן שר ההגנה, לאחר שהורשע בריגול לכאורה למען בריטניה. ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, גינה בחריפות את הוצאתו להורג של אכבארי, שהחזיק גם באזרחות בריטית. בתקשורת האיראנית נטען השבוע, כי אכבארי הודה בין היתר במעורבות בחיסולו בנובמבר 2020 של מוחסן פח'רי-זאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית.

תגיות:איראןרפורמהמערכת המשפטסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה