חדשות בעולם

הנסיך הארי על הרב יונתן זקס זצ"ל: "שינה את חיי לנצח. גרם לי להיות אדם טוב יותר"

"הוא היה אדם חכם באמת", תיאר הנסיך הבריטי את הרב הראשי לבריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס זצ"ל, "הוא העניק לי חסד. הוא אמר לי להרים את הראש, לצאת, ולהשתמש בחוויה הזו כדי לשפר את העולם"

  • י"ט טבת התשפ"ג
הנסיך הארי (צילום: shutterstock) בעיגול: הרב יונתן זאקס זצ"להנסיך הארי (צילום: shutterstock) בעיגול: הרב יונתן זאקס זצ"ל
אא

הנסיך הארי פרסם בימים האחרונים את ספר הזיכרונות שלו, Spare, שעורר סערה עזה בממלכה הבריטית. באחד הקטעים מתאר הנסיך מפגש שהיה לו עם הרב יונתן זקס זצ"ל, שכיהן אז כרבה הראשי של בריטניה.

הפגישה התרחשה ביוזמת אביו, המלך צ'ארלס, לאחר שהארי תועד במהלך מסיבה בשנת 2005 לובש מדים של חייל נאצי.

"אבא שלח אותי לאיש קדוש. בן 51. מזוקן, ממושקף, עם פנים עם קמטים עמוקים ועיניים כהות וחכמות", תיאר הארי בהרחבה את הפגישה. "הוא היה הרב הראשי של בריטניה, זה כל מה שאמרו לי. אבל מיד ראיתי שהוא הרבה יותר. אדם מלומד מובהק, פילוסוף דתי, סופר פורה עם יותר משני תריסר ספרים על שמו, הוא בילה רבים מימיו בבהייה מבעד לחלונות ומחשבות על הסיבות השורשיות של צער, רוע, שנאה.

"הוא לא חסך במילים", הוסיף הארי וציטט את דברי התוכחה של הרב זקס על ההחלטה להתלבש כקצין נאצי במסיבה. "הוא גינה את המעשים שלי. זה לא שהוא היה לא נחמד, אבל זה היה חייב להיעשות. הוא גם הכניס את הטיפשות שלי בהקשר היסטורי. הוא דיבר על ששת המיליונים, האנשים שהושמדו. יהודים, פולנים, מתנגדים, אינטלקטואלים, ילדים, תינוקות, זקנים שהפכו לאפר ועשן לפני כמה עשורים קצרים".

הנסיך הבריטי הוסיף ותיאר כיצד הפגישה עם הרב זקס שינתה את אופיו לנצח וגרמה לו להיות אדם טוב יותר. "הגעתי לבית שלו מלא בושה, אבל לאחר מכן חשתי משהו אחר, תיעוב עצמי חסר תחתית. אבל זו לא הייתה המטרה של הרב. זה בהחלט לא היה איך שהוא רצה שאעזוב אותו.

הארי פירט כיצד שינה הרב את חייו: "הוא דחק בי לא להיות הרוס מהטעות שלי, אלא להיות עם מוטיבציה. הוא הבטיח לי שאנשים עושים דברים מטופשים, אומרים דברים מטופשים, אבל זה לא צריך להיות הטבע הפנימי שלהם. הוא אמר שהראיתי את הטבע האמיתי שלי בכך שביקשתי לכפר על המעשה ואני מחפש מחילה. הוא העניק לי חסד. הוא אדם חכם באמת. הוא אמר לי להרים את הראש, לצאת, ולהשתמש בחוויה הזו כדי לשפר את העולם".

תגיות:הרב יונתן זקסהנסיך הארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה