חדשות בארץ

הקפאת הארנונה, קיצוץ ההתייקרויות בחשמל ובמים: נתניהו וסמוטריץ’ הציגו את התוכנית הכלכלית

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו שורת צעדים ראשונים למאבק ביוקר המחיה. נתניהו: "הצעדים יוזילו מיד את ההוצאות של כל משפחה". סמוטריץ': "תוכנית חירום מיידית. במסגרת תקציב המדינה נגבש צעדים נוספים"

נתניהו וסמוטריץ’, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וסמוטריץ’, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים שורת צעדים ראשונים למאבק ביוקר המחיה. התוכנית כוללת את הצעדים הבאים:

1. הקפאת ההתייקרות בתעריפי הארנונה לשנה.

2. ביטול ההתייקרות האחרונה במחירי הדלק – מס הבלו יופחת ב-10 אגורות לליטר עד סוף 2023.

3. קיצוץ ממוצע של 70% בהתייקרות החשמל. ביטול מוחלט של העלייה במחירי החשמל לכמאה אלף עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יינתן מענק כספי לכ-300 אלף זכאי "מענק חימום".

4. קיצוץ של 70% בהתייקרות המים.

"הממשלה בראשותי באה לעבוד", פתח נתניהו את דבריו. "אנחנו מטפלים בכל תחומי החיים החשובים לטובת כל אזרחי ישראל, וכמובן שהתחום הראשון הוא תחום יוקר המחיה. בשנה וחצי האחרונות המשק שלנו נכנס לסחרור אינפלציוני. האינפלציה, והריבית בעקבותיה, מרקיעות שחקים. כל עלייה בחשמל, במים, בדלק ובארנונה גוררת עלייה נוספת. המחיר הזה משפיע על המשפחות, בעיקר במשכנתה שעולה במאות שקלים לחודש, לחלק מהמשפחות גם באלף שקלים בחודש. זה נטל גדול מאוד שצריך לטפל בו".

"אנחנו לא מחכים. הערב אנחנו מודיעים על שורת צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה – החשמל, המים, הדלק והארנונה. הצעדים הללו יוזילו מיד את ההוצאה החודשית של כל משפחה בישראל ויאטו את קצב עליית המחירים", הצהיר נתניהו. "יש כאן מעגל שוטה של סחרור אינפלציוני שחייבים להתחיל לשנות את הכיוון שלו – וזה מה שאנחנו עושים הערב. במקביל אנחנו עובדים עם צוותים משותפים כדי לגבש תוכניות שיוצגו עם הצגת התקציב, לרבות המאבק במחירי הדיור, השלב הראשון בתוכנית חינוך חינם 0-3 וצעדים נוספים. אבל אנחנו חייבים להתחיל לסובב את הגלגל עכשיו, לא יכולים לחכות עד דיוני התקציב".

שר האוצר סמוטריץ' אמר: "העולם כולו נמצא כעת במשבר עמוק, שמתבטא בזינוק מחירים ובעלייה חדה באינפלציה. יוקר המחיה אינה רק סיסמה או כותרת, אלא נושא משמעותי שמכביד על אזרחי ישראל. מהרגע שנכנסתי לתפקידי במשרד האוצר, אני מטפל בנושא הזה בחרדת קודש. אני מבין ומודע למצוקה ופועל לילות וימים כדי לגבש פתרונות. יש משפחות שקשה להן יותר, וחובה עלינו לדאוג גם להן. לא נשלים עם מציאות שבה הורים לא מסוגלים לרשום את ילדם לחוג, לא נשלים בשום אופן עם מציאות שילדים ילכו לישון בבית בלי חימום בחורף".

סמוטריץ' הדגיש כי "התוכנית הזו היא תוכנית חירום מיידית, אבל במסגרת תקציב המדינה נגבש שורה של צעדים נוספים להקלה על יוקר המחיה בטווח הקרוב ושורה של רפורמות עומק שיטפלו בריכוזיות ובהיעדר התחרות במשק הישראלי, יפרקו את המונופולים בשוק המזון, יפחיתו את הרגולציה והביורוקרטיה ויביאו לירידת מחירים בטווח היותר ארוך. את כל זה נעשה תוך שמירה על אחריות פיסקלית ומשמעת תקציבית ובתקציב מוטה צמיחה בתשתיות שנביא לממשלה ולכנסת".

נתניהו התייחס בהמשך לרפורמה במערכת המשפט: "לא נחליש את מערכת המשפט, נחזק את המערכות כולן. הדמוקרטיה ושלטון החוק תלויים באיזון נכון בין שלוש הרשויות. האיזון הזה, שקיים כל מדינות העולם, הופר במידה ידועה במדינת ישראל. צריך להחזיר אותו בדרך אחראית, וכך נעשה".

"אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תיחרב. מהות הדמוקרטיה היא של ויכוחים, לרבות בנושא שאנחנו מתווכחים בו היום. הם לא נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה".

"חייבים לתחום את מגבלות השיח. בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה 'נאצים' ולממשלה שנבחרה ברוב קולות 'הרייך השלישי'. צריך להרגיע, ומעל לכול – אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל האזרחים. נדון ברצינות, בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, בסוף נכריע, ובסוף גם נצליח".

תגיות:יוקר המחיהבצלאל סמוטריץ'תוכנית כלכליתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה