חדשות בארץ

"מי יביא לנו תמורתו": הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל הובא למנוחות

זקן חכמי מועצת התורה, הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, הובא למנוחות בבית העלמין פוניבז' בבני ברק. רבבות בני אדם השתתפו במסע ההלוויה הכואב

  • י"ח טבת התשפ"ג
אא

רבבות בני אדם ליוו היום (רביעי) למנוחות את הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, זקן מועצת חכמי התורה שהלך הבוקר לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר. 

מסע ההלוויה החל בשעה 13:00 ברחבת כולל "תורה וחיים" בבני ברק, בית מדרשו של הגר"ש. בסיום ההספדים יצא הארון לעבר בית העלמין פוניבז' בעיר, שם נטמן מרן לצד רעייתו.

ההספד הראשון נישא על ידי הגאון רבי משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה, שדיבר על גדלותו הרבה של מרן: "הוא נתן לנו אהבה לתורה, שאיפה לתורה, שאיפה לגדלות בתורה. כל מה שבן תורה צריך הוא נתן לנו. לא רק בדיבור אלא גם באישיות שלו".

לאחר מכן הספיד הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שסיפר כיצד אביו, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, התעניין תמיד מה אמר הרב בעדני בשיעוריו: "כל מהלך חייו היה אכפתיות מאחרים. הייתה לו מסירות לעם ישראל. הוא ידע לעודד, לחזק. היינו נהנים מהעצות שלו, כשנבחרתי לרב ראשי הייתי מתייעץ איתו על שאלות קשות ברבנות".

הגאון רבי שלמה בן שמעון, גאב"ד נווה ציון, הספיד את מרן בבכי תמרורים, ואמר י"ג מידות של רחמים יחד עם כל הקהל הרב. לאחר מכן ספדו הגאון רבי שמואל בצלאל והגאון רבי ניסים בן שמעון.

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, אמר: "שר וגדול נפל היום בישראל. שר בתורה וגדול במידות. דיברו ועוד ידברו רבות בגדולתו של האדם הגדול בענקים הזה. ועם כל גדלותו תמיד נצמד לגדולי הדור".

"תמיד היה יד ימינו של חכם שלום. כיבדו זה את זה בצורה שאין כדוגמתה, היו צמודים תמיד למרן גאון עולם רבינו עובדיה יוסף. נהג כבוד באחרים והתייעץ עם אחרים. מרן רבינו עובדיה, מרן רבי שלום ומרן רבי שמעון תמיד הלכו ביחד, בעצה אחת, ולא זזו זה מזה. ועכשיו שלושתם הלכו למנוחות ועזבו אותנו לאנחות".

"מי ייתן לנו תמורתו של הצדיק, הגאון, החסיד. מי יוכל למלאות את מקומו. אנחנו מבקשים מנשמתו הקדושה – כמו שהנהגת את עם ישראל בכל כוחך, בחן ובחסד, גם עכשיו לא תעזוב את מידתך הזאת, תעמוד לפני כיסא הכבוד של הקדוש ברוך הוא ותזעק בכל כוחך, לא תשקוט ולא תנוח עד שהקדוש ברוך הוא יבשר שיאמר די לגלות המר הזה, שיאמר די לכל הצרות".

הגאון הרב מסעוד בן שמעון, רבה של בני ברק, ספד: "היום שאין לנו את בית המקדש יש לנו קורבן ציבור בדוגמתו של הנפטר הגדול רבי שמעון. איזה קורבן ציבור גדול. תלמיד חכם שנפטר – מי יביא לנו חליפתו. מי יביא לנו תמורתו של רבי שמעון. בשמי ובשם כל הקהל הקדוש הזה, אנחנו מבקשים מחילה וסליחה אולי לא התנהגנו איתו כמו שצריך. מבקשים סליחה ומחילה וכפרה, ואין לנו אלא לבקש מהצדיק שנשמתו עולה למעלה שיעמוד בתפילה ותחנונים לפניו יתברך שמו".

חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת "אור החיים", הגאון רבי ראובן אלבז, ספד: "היה כולו דבוק בשכינה. אנחנו נמצאים בדור שכל כך זקוקים לחכמים הגדולים האלה כמו הצדיק הזה שאנחנו מלווים. לא הספקנו עדיין להתאושש מהסתלקותו של מרן מורנו ורבינו גאון ישראל ותפארתו מרן רבינו עובדיה יוסף, והנה גם הגאון הגדול מורנו ורבינו חכם שלום הכהן הגדול הסתלק מעימנו, והנה האחרון הכביד. שלושת המורים של עם ישראל, שהנהיגו אותנו באמת, בלב שלם, באמונה שלימה – איבדנו אותם".

יו"ר ש"ס, שר הבריאות והפנים אריה דרעי, ספד בדמעות: "דוד המלך זועק כי אבי ואמי עזבוני. חכם שלום לפני חמישה חודשים ועכשיו חכם שמעון. על מי עזבתם אותנו. בלוויה של חכם שלום, רבינו, אמרת משפט. צעקת 'חכם שלום למה הלכת לפניי, אני יותר מבוגר ממך'. שבעים שנה הייתם ביחד, והנה הלכתם ביחד. הלכתם למנוחות ועזבתם אותנו לאנחות".

"מי ינחה אותנו עצה? מי ידריך לנו את הדרך? מי הקים את כל הסמינרים? מי דאג לתלמודי תורה? כשהיה כבר במצב קשה ביותר, בסכנות נפשות, בא לכנסים במערכה האחרונה שהייתה לנו, וזעק את הזעקה הגדולה במסירות נפש".

"רבינו הקדוש, אני רוצה להבטיח לך בשמי ובשם כל חבריי, למרות שקשה לנו מאוד. לי באופן אישי קשה ביותר. אבל אני מבטיח לך, רבינו, אנחנו נמשיך בכל כוחנו את מה שהקמת. את מה שהקמתם, אתם גדולי ישראל. הקדוש ברוך הוא יעזור לנו לעמוד במשימה הקשה בדור הזה".

"רבינו, ראינו בחוש במשך כל השנתיים האחרונות שאתה סובל את כל הסבל של עם ישראל, את המשא של עם ישראל. אין ספק שזה כפרה של עם ישראל. עמוד נא בתפילה לפני בורא עולם, עם ישראל זקוק לישועה, עולם התורה זקוק לישועה. הגיע זמן גאולת עם ישראל. עם אהבת ישראל הגדולה, שמסרת את הנפש למען עם ישראל. גדולים צדיקים במיתתם, עם חכם שלום והרב עובדיה, תאחזו בכיסא הכבוד ואל תרפו עד שהקב"ה ישלח את משיח צדקנו ויגאל אותנו וינחנו בדרך הנכונה".

תגיות:הלוויההרב שמעון בעדני זצוק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה