חדשות בארץ

"תכנית נצרכת וחשובה": 100 עורכי דין בתמיכה חד משמעית ברפורמות של שר המשפטים

100 אנשי משפט חתמו על עצומת תמיכה ברפורמות שמתכנן יריב לוין: "מערכת המשפט הישראלית נוטלת לעצמה סמכויות שאינן שייכות לה על פי חוק"

  • י"ז טבת התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

100 עורכי דין חתמו הבוקר (שלישי) על תמיכה חד משמעית ברפורמות שמתכנן שר המשפטים יריב לוין.

"אנו אנשי משפט ישראלים, מחזקים את ידיו של שר המשפטים עו"ד יריב לוין בצעדים החשובים לתיקונה של מערכת המשפט הישראלית", לשון העצומה.

"מזה שנים רבות שמערכת המשפט הישראלית נוטלת לעצמה סמכויות אשר אינן שייכות לה על פי חוק, נטילת סמכויות אשר הפרה את האיזון בין שלושת הרשויות והעמידו את הרשות השופטת מעל שאר הרשויות בישראל בניגוד לעקרון הדמוקרטי עליו הוקמה מדינת ישראל.

"תוכניתו של שר המשפטים לתיקונה של מערכת המשפט היא תכנית נצרכת וחשובה שתעזור להחזיר את האיזון בין הרשויות ואת הכוח לידי הציבור.

"שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול הווטו לשופטי העליון, ביטול עילת הסבירות, מינוי יועמ"שים על ידי שרים ופסקת התגברות הם צעדים חשובים ונצרכים מזה שנים רבות אשר יעזרו להחזיר את האיזון בין הרשויות, ואנו מודיעים כי נעמוד לצד שר המשפטים בתוכניתו זו ונתמוך בכל צעד אשר יחזיר את האיזון בין הרשויות ואת הרשות השופטת למקומה הטבעי".

רפורמת המשפטים, אותה הציג בשבוע שעבר לוין, קוראת לשינוי שיטת בחירת השופטים: "לא עוד מצב בו השופטים בוחרים את עצמם בחדרי חדרים ובלי פרוטוקול. במקום זאת, ייצוג שווה לשלוש רשויות השלטון בוועדה לבחירת שופטים, מינוי שני נציגי ציבור על ידי שר המשפטים במקום הנציגים הסקטוריאליים של לשכת עורכי הדין, ושקיפות מלאה באמצעות עריכת שימוע פומבי בוועדת החוקה של הכנסת למועמדים לכהונה בבית המשפט העליון", אמר לוין.

השלב השני ברפורמה יהיה הסדרת פסילת חוקים ופסקת ההתגברות. השלב השלישי הינו ביטול עילת הסבירות בה שופטי בג"ץ עושים שימוש, והשלב הרביעי עוסק ביועצים המשפטיים: "לא עוד כפיפות של הממשלה לדרג לא נבחר", הבהיר לוין. "היועצים המשפטיים, כשמם כן הם – יועצים ולא מחליטים. כשהם מייצגים את הממשלה, הם צריכים לייצג את הממשלה ולא את דעתם הפרטית".

"הרפורמה שאני מביא תחזק את מערכת המשפט ותשיב את אמון הציבור בה. היא תשיב את הסדר את כנו - תאפשר למחוקקים לחוקק, לממשלה למשול, ליועצים לייעץ ולשופטים לשפוט". אמר לוין כשהציג את הרפורמה.

תגיות:יריב לויןעורכי דיןמערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה