חדשות בעולם

"אקט בלתי נסלח": נערים מצפון קוריאה שהתבטאו ב’סלנג’ נשלחו לעבודות פרך

"פשע חמור" ו"אקט בלתי נסלח" - אלו ההתבטאויות שנשמעו השבוע כלפי ארבעה נערים מקוריאה הצפונית, שנשלחו לעבודות פרך במכרה פחם אחרי שדיברו בסלנג שנפוץ בדרום קוריאה

אא

"פשע חמור" ו"אקט בלתי נסלח" - אלו ההתבטאויות שנשמעו השבוע כלפי ארבעה נערים מקוריאה הצפונית, שנשלחו לעבודות פרך במכרה פחם אחרי שדיברו בסלנג שנפוץ בדרום קוריאה. 

התקרית אירעה לאחר ששוטר שמע אותם מדברים במבטא הזר בתחנת הרכבת, והחליט 'להלשין' עליהם ואף לקחת אותם לחקירה. 

"במו אוזניי שמעתי שאחד מהם אמר את המילה 'ג'אגיה'". פירוש המילה ג'אגיה הוא 'מותק', ובשל ההתבטאות הזו נשלח לא רק הנער שהשתמש במילה זו אלא גם כל חבריו - לשימוע בפני ועדת מפלגת הפועלים המחוזית, שקבעה כי הם ראויים לעונש הקשה. 

סוכנות הידיעות המקומית RFA מדווחת כי למרות היותו תופעה פופולרית במדינה - הניב הזר של דרום קוריאה עדיין לא התקבל בצפון המדינה, ואנשים עדיין נשלחים לעונשים קשים בשל כך, גם אם מדובר ב'סלנג' שמקובל בקרב נערים ואנשים צעירים במדינה. "הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים רואה בשימוש במבטא הזר כאקט בלתי נסלח והזדהות עם האויב", מסביר בכיר בוועדה. "לא נבליג על מילים כאלה, היות ומדובר בשיתוף פעולה עם האויב בניסיון  להחדיר לתרבותנו השמרנית את האידיאולוגיה הבורגנית".

ואכן, בקוריאה הצפונית, שימוש בסלנג או בניב ומבטא זרים הם עבירה פלילית שגוררת אחריה סנקציות מעין אלו, שהנערים היו אמורים לדעת עליהם. "שימוש במילים מעין אלו שלקוחים מניב זר מוגדרים במדינתנו כפשע וכמדיניות אנטי נגד המשטר, ולכן העונשים שניתנים עליהם כיום הם קשים ומשמעותיים יותר מבעבר", מסכם הבכיר. 

תגיות:צפון קוריאהעבודת פרך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה