חדשות בארץ

גנץ: "הגיעה העת להרעיד את המדינה". הליכוד: "זורע את זרעי הפורענות"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מתח ביקורת נוקבת על הרפורמה המשפטית של הממשלה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האחריות למלחמת האחים תהיה עליך". הליכוד: "גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, תקף בצהריים (שני) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע הרפורמה שהממשלה מתכוונת לקדם במערכת המשפט.

"בימים האחרונים זה ברור שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן", אמר גנץ בפתח דבריו בישיבת סיעתו. "הוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לתהום של המערכת המשפטית והדמוקרטית".

"אם לא יהיו הסכמות, הציבור ואנחנו נהיה ברחובות", הזהיר גנץ. "זה הזמן לצאת בהמונים ולהפגין. הגיעה העת להרעיד את המדינה".

בסיום דבריו פנה יו"ר המחנה הממלכתי לנתניהו: "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי – גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתם של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית תהיה חלשה מול אויבינו, ולא תאפשר את המאבק על הלגיטימציה שלנו. מדינת ישראל נכה דמוקרטית תהיה גם נכה ביכולת לגייס את החברה הישראלית כולה למען הביטחון והכלכלה".

"אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי – אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר: אתה בוחר בחרפה – ואנחנו נבחר במאבק צודק", סיכם גנץ.

בתגובה לדברים נמסר מהליכוד, כי "גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות".

תגיות:בני גנץהליכודמערכת המשפטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה