חדשות בארץ

אושר בוועדת הכנסת: החוק לשלילת אזרחות ממחבלים יקודם בהליך בזק

ועדת הכנסת אישרה מתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול אזרחותם של מחבלים ישראלים שמקבלים קצבה מהרשות הפלסטינית. ח"כ שמחה רוטמן, מיוזמי החוק: "מי שמקבל משכורת מהרשות הפלסטינית על כך שהרג בנו – מוזמן לחיות בעזה וברמאללה אחרי שהוא משתחרר מהכלא"

ח"כ כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)ח"כ כץ, תמונת ארכיון (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי), בתום דיון סוער, את הבקשה למתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור המקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. הבקשה, שנועדה לאפשר את קידומה של הצעת החוק בהליך בזק שיימשך כשבועיים, אושרה בתמיכתם של עשרה חברי כנסת מול שני מתנגדים.

על פי דברי ההסבר להצעת החוק, מוצע ליצור זיקה ברורה בין קבלת שכר עבור ביצוע מעשה הטרור לבין הזכות לאזרחות או תושבות. אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרשות הפלסטינית, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול, בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ (הליכוד), התייחס בפתח הדיון לחגיגות קבלת הפנים שנערכו בכפר עארה לציון שחרורו מהכלא של המחבל כרים יונס, שרצח ב-1980 את החייל אבי ברומברג הי"ד: "כולנו הזדעזענו לראות את קבלת הפנים שנעשתה לרוצח. לא מבין איך מקבלים ככה רוצח שרצח חייל רק משום שהוא יהודי. זה רק מוכיח עם מי יש לנו עסק, גם כאן בתוכנו, ואנחנו צריכים להגיב. אני חושב שאין להם מקום לחיות כאן, בחברה הישראלית. אנחנו לא רוצים להיות איתם פה".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מיוזמי הצעת החוק, אמר: "התרגלנו במשך הרבה מאוד שנים, בתהליך הדרגתי, שזה לגיטימי שיושבת לידנו רשות שמקבלת כספים ממדינת ישראל, מנהלים איתה שיח שוטף, ובמקביל בספר החוקים שלה מופיע תעריפון: רצחת יהודי? תקבל קצבה לפי כמה אנשים שרצחת. אם אתה אזרח ישראלי שביצע מעשה טרור – תקבל יותר. המינימום שאנו, כמדינה מוסרית, צריכים לעשות זה לבוא ולהגיד: מי שמקבל משכורת מהרשות הפלסטינית על כך שהרג בנו – מוזמן לחיות בעזה וברמאללה אחרי שהוא משתחרר מהכלא, הוא לא יכול להיות אזרח או תושב ישראלי".

ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), שבעלה שולי הי"ד נרצח בפיגוע טרור לפני כעשרים שנה, בירכה על הצעת החוק ואמרה כי יש בו משום עשיית צדק לאומי. עם זאת, היא הוסיפה: "מה שמפריע לי בחוק הזה שיש פה התניה לשלילת אזרחות – רק מי שקיבל כספים, שהוכר ותוגמל על מעשה הטרור. כל מחבל שרצח יהודי צריך לשלול את האזרחות שלו. אני חושבת שהעונש הראוי לאדם כזה הוא מוות".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "אנו מברכים על אישור הפטור לחוק מחובת הנחה, ומקווים כי הכנסת תזרז את חקיקתו. בשבוע האחרון נחשפנו כולנו למסע טרור ברחבי הארץ כאשר טרוריסטים מורשעים עלו לרגל לכרים יונס, רוצח החייל אברהם ברומברג. בעוד כשבוע אמור להשתחרר מחבל נוסף שני ברצף שחרורים של מחבלים ישראלים, ואנחנו מקווים כי החוק החדש יעבור בטרם שחרורם ובמקום חגיגות ניצחון הם יעשו דרכם ישר מבית הכלא לעזה".

תגיות:טרורשלילת אזרחותועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה