חדשות בארץ

שני מחבלים הורשעו בהצתת בית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע שני מחבלים בהצתת ביתה ורכבה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים

  • ט"ו טבת התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הערב (ראשון) שני מחבלים בהצתת ביתה ורכבה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

על פי כתב האישום, המחבלים מועתז חג' מחמוד ובלאל ג'עברי השליכו בחודש פברואר 2022 בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב, וזאת ממניע גזעני לאומני. בנוסף, הציתו השניים את רכבה של המשפחה מספר פעמים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת ישובייב, בירך על החלטת בית המשפט: "המחבלים היו שותפים למעשי טרור קשים כנגד משפחת ישובייב. לאחר מאבק משפטי ארוך הגענו היום להרשעת המחבלים. אנו מודים לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שפעל בהיותו חבר כנסת להעברת לשכתו לשכונת שמעון הצדיק ובכך סייע להעלאת המודעות להתקפות הרבות על משפחת ישובייב. בית המשפט קבע כי העבירות שביצעו המחבלים היו כנגד יהודים רק בשל היותם יהודים. אנו מצפים שהמחבלים ייענשו בעונשים חמורים של שנות מאסר ארוכות". 

טל ישובייב מסר בצאתו מהדיון: "המחבלים ניסו פעם אחר פעם לפגוע בנו, שרפו את ביתנו ואת רכבנו. אנו מצפים שבית המשפט יטיל עונשים כבדים על המחבלים". 

כזכור, בפברואר 2022 יידו מספר מחבלים בקבוקי תבערה לעבר ביתה של משפחת ישובייב בשכונת שמעון הצדיק. האש שפרצה גרמה לשריפת חדר השינה של ילדי המשפחה, שבחסדי שמיים לא שהו באותו הזמן בביתם. בגין אירוע זה ואירועים נוספים סביב בית המשפחה הוגשו כתבי אישום כנגד המחבלים בעבירות של הצתה, ייצור נזק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ועוד.

בחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי לנוער בירושלים שנתיים וחצי מאסר על מחבל קטין שהשתתף בהצתת הבית, לאחר שהורשע בעבירת ההצתה ממניע גזעני אך ללא עבירת טרור. מחבל נוסף שהורשע בפרשה מחכה לטיעונים לעונש ולגזר הדין.

תגיות:שכונת שמעון הצדיקטרורירושליםבקבוקי תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה